سخنگوی شرکت مخابرات ایران گفت: حدود 3.5مشترک در کشور از ADSLبا پهنای باند بالای 256 مگابایت استفاده می کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  داوود زارعیان سخنگوی شرکت مخابرات ایران در سلسله‌ نشست‌های گفتگوی اجتماعی که عصر امروز (سه شنبه)در ساختمان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد با اشاره به شاخص ترین تغییر در حوزه ارتباطات اظهار کرد: امروز شاهد 7میلیارد ارتباط و 3میلیارد اتصال در این زمینه هستیم.

وی افزود: تاریخچه تحول در حوزه فناوری هر چند جوان از سوی کشورهای غربی برنامه ریزی شده است که کشور ایران در طی سال‌های گذشته از آن تحول عقب مانده و به مصرف کننده تبدیل شده است.

زارعیان با بیان اینکه در سال 1994جدی ترین قدم برای تحول در عرصه ITو ICTدر دنیا برداشته شد گفت: دولت آمریکا در آن سال‌ها 11درصد از بودجه 10هزار میلیاردی خود را به حوزه ‌it اختصاص داد در حالی که بسیاری از  کشورها در طی سال ها به چنین بودجه‌ای  دست نیافتند.
 
سخنگوی شرکت مخابرات ایران ادامه داد: دولت آمریکا در زمینه جستجوگرها سرمایه گذاری‌های زیادی انجام داده و پس از آن  اروپایی‌ها بودند که در این عرصه نقشه راهی برای خود ترسیم کردند.

زارعیان تصریح کرد: اگر امروز آمار 7میلیاردی را در خصوص تلفن همراه می‌بینیم ناشی از وقوع تحولات در طی سال‌ها است.

وی عنوان کرد: در کشور ما در بخش تلفن همراه 110میلیون سیم کارت واگذار کردیم که تا چند وقت دیگر به ازای هر نفر دو سیم کارت را خواهیم داشت که این نشان دهنده گسترش استفاده از شبکه موبایلی در کشور است.
 
سخنگوی شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه در کشور 29میلیون تلفن ثابت و 42کاربر اینترنت داریم عنوان کرد: در حوزه اینترنت پر سرعت وضعیت مناسبی نداریم و اگر وضعیت مناسب و معادل تلفن ثابت اینترنت داشته باشیم نگرانی اجتماعی کم می‌شود.
 
زارعیان با اشاره به اینکه کمتر از 7میلیون مشترک اینترنت پر سرعت در کشور داریم افزود: حدود 3.5مشترک ازADSLبا پهنای باند 256 استفاده می‌کنند و هنوز دسترسی به شبکه‌های اجتماعی و فضای مجاز کامل نیست.

وی تصریح کرد: در حال حاضر این فرصت را داریم که بتوانیم با توجه به  تحولات در عرصه‌های مختلف مدیریت در مجموعه را سامان دهی  کنیم و نظام  پراکنده مدیریت در عرصه فناوری را تجمیع سازیم.
 
سخنگوی شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه این حوزه بسیار پر جاذبه و فعال در سطح جامعه است تاکید کرد: به دلیل ارزان بودن یک مشترک می‌تواند با  پرداخت 10هزار تومان دریک  ماه از اینترنت بهره‌مند گردد در حالی که این تعرفه در هیچ جای دنیا حاکم نیست.
 
زارعیان ادامه داد: ساده بودن و نیاز آ‌موزش خاصی نداشتن دومین ویژگی فناوری ارتباطات است به طوری که پیچیده ترین شبکه‌های اجتماعی را می‌توان با نیم ساعت فرا گرفت در حالی که برای استفاده از تلویزیون و رادیو داشتن سواد رسانه‌ای نیاز است.
 
وی گفت: امروز دوران فردی شدن ارتباطات در کشورهای مختلف دیده می‌شود و در کشور ما نیز فردی شدن ارتباطات در  بین اقشار جامعه وجود دارد.
 
سخنگوی شرکت مخابرات ایران در پایان عنوان کرد: در  دنیا نسل دهه 90 به بعد را نسل اینترنت و شبکه می‌گویند که با مدیریت شبکه‌های اجتماعی می توانیم آسیب‌های مختلف این عرصه را کاهش دهیم.

*اپراتورهای ایران مظلوم ترین اپراتورهای جهان هستند
 
زارعیان در ادامه با اشاره  به اهداف تشکیل شورای عالی فضای مجازی گفت: این شورا با این هدف که یک متولی و سیاست گذار در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات وجود داشته باشد تشکیل شد اما این شورا نتوانست  کار خود را انجام دهد.
 
وی در ادامه افزود: بخش زیادی از امور شورا را یک سری اتفاقات داخلی و بیرونی تشکیل می‌دهد که امیدواریم این موضوع حل شود.
 
سخنگوی شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه در عرصه صنعت IT مدیریت فنی کار ساده‌ای است  تصریح کرد: در این عرصه متاسفانه دچار مشکل سلسله مراتبی هستیم به عبارتی دیگر مصادیق فیلترینگ مسیر خیلی طولانی را طی می‌کنند.

زارعیان در خصوص درآمد اپراتورهای ایران گفت: اپراتورهای ایران مظلوم‌ترین اپراتورها در جهان هستند چرا که 31درصد از درآمد این اپراتورها به دولت داده می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به ضعف عظیم زیر ساخت‌ها سال گذشته دولت مصوب کرد  که این هزینه به ارتباطات بازگردد.

انتهای پیام/
برچسب ها: سیم کارت ، اپراتور ، مشترک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.