دولت آمریکا خواستار بودجه ای 9.6 میلیارد دلاری برای مقابله با تهدیدی شد که به ادعای اوباما از سوی ایران و کره شمالی ایجاد شده است .

درخواست بودجه 9.6 میلیارد دلاری پنتاگون برای مقابله با
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ اسپوتنیک روسیه به نقل از آسوشیتدپرس نوشت : وزرات دفاع آمریکا ( پنتاگون ) خواستار اختصاص بودجه ای 9.6 میلیارد دلاری به این سازمان در سال 2016 شده تا بتواند با موشک های دوربرد کره شمالی و ایران مقابله نماید . 


پنتاگون در واکنش به پیشنهاد بودجه 585 میلیارد دلاری تاکید کرد : ارتش ایالات متحده در سراسر جهان با مسائل متعددی درگیر است . فعالیت های روسیه در اوکراین ، ابولا و تضدید بحران ظهور و تقویت داعش سه چالش اصلی و ژئوپلتیکی است که آمریکا با آن مواجه است . ما باید هم چالش های کنونی را در نظرداشته باشیم و هم معضلاتی که در آستانه ظهور هستند مانند حملات سایبری و قدرت گیری چین . 

بودجه پایه پنتاگون در سال جاری افزایشی 7.7 درصدی در مقایسه با سال گذشته داشته است . این مبلغ 534 میلیارد دلار بوده که در کل تاریخ آمریکا بی سابقه می باشد . بخشی از بودجه مربوط به عملیات های احتمالی در خارج از کشور در مقایسه با سال گذشته شاهد کاهشی 21 درصدی بوده است . 

گفتنی است روز گذشته ( دوشنبه ) باراک اوباما بودجه پیشنهادی خود برای سال مالی  2016 را با ارزشی بالغ بر 4 تریلیون دلار به کنگره داده تا در صورت تصویب آن را مورد بهره و استفاده قرار دهد . 


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار