وزیر خارجه قطر در اظهاراتی در خصوص احساسش نسبت به هماسایگی با ایران اعلام کرد که ایران همسایه قطر است و نمی‌توان واقعیت‌های جغرافیایی را تغییر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ « خالد عطیه » وزیر خارجه قطر در گفت‌وگو با نشریه "آتلانتیک»، در پاسخ به این سوال که چه احساسی نسبت به همسایگی با ایران دارد، گفت ایران همسایه قطر است و نمی‌توان واقعیت‌های جغرافیایی را تغییر داد.

وزیر امور خارجه قطر در ادامه با حمایت تلویحی از گروه تروریستی داعش و تلاش برای تبرئه این گروه از جنایاتش، نظام سوریه را متهم کرد که عامل اصلی مشکلات است. 

 خالد بن محمد العطیه مدعی شد: «تن‌ها حملات هوایی برای نابودی داعش کافی نیست. اصل و اساس مشکل در سوریه در سیاستهای این نظام نهفته است.» 

وی در ادامها دعاهای بی اساسا خود گفت: «نمی‌توان با دولت بشار اسد برای مبارزه با به اصطلاح تروریسم ائتلاف کرد.» 

عطیه در ادامه مدعی شد: «مردم در منطقه با شبکه دولت اسلامی ابراز همدردی نمی‌کنند بلکه در حقیقت تلاش می‌کنند به همگان یادآور شوند که وضع امروز عبارت از درگیری بین شبکه دولت و ائتلاف بین المللی نیست بلکه مشکل، خود نظام سوریه است. »

وزیر خارجه قطر همچنین درباره پیامدهای دادن پیامهای منفی به ملتهای منطقه عربی در صورت مراجعه به صندوق‌های رأی هشدار داد. 

العطیه گفت:«۴۰ یا ۵۰ سال پیش گروه اخوان المسلمین تصمیم گرفت کار دموکراتیک کند و به صندوق‌های رأی متوسل شود این وضعی است که در مصر می‌بینیم. اینجا ترس وجود دارد من از مصر صحبت نمی‌کنم بلکه درباره سراسر منطقه صحبت می‌کنم. ترس در ماهیت منفی پیامی است که به مردم داده می‌شود و آن پیام این است که اگر مبارزه مسلحانه را برای به دست آوردن حقوق سیاسی ترک کردید آیا شما دوباره وادار به اقدامات و فعالیتهای سرّی و زیرزمینی می‌شوید آیا این پیامی است که می‌خواهید به مردم بدهید؟ آیا می‌خواهید به مردم پیام بدهید که اگر محبوبیت رئیس جمهور مثلا یک کشور اروپایی به کمتر از ۱۰ درصد کاهش یافت باید به ارتش این کشور اجازه داده شود مداخله کند و آن رئیس جمهور را سرنگون کند؟ آیا این پیامی است که باید به مردم داده شود؟»



در حال تکمیل است.......
برچسب ها: خالد عطیه ، ایران ، قطر ، همسایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار