تشکیل تعاونی‌های مختلف مانند مسکن در کنار شکل گیری تشکل‌های کارگری و کارفرمایی از وظایف اداره کار و تعاون و رفاه اجتماعی در این شهرستان است .

علیرضا شکیبا در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن در تشریح برنامه های این اداره در پردیس گفت :از ابتدای سال 93 فعالیت اداره کار وتعاون و امور اجتماعی پردیس زیر نظر اداره دماوند امورات مربوط به این نهاد را در شهرستان پردیس انجام داده است.

رئیس اداره کار و تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان پردیس در ادامه این مطلب تصریح کرد : با توجه به سختی راه برای شهروندان پردیس به منظور رسیدگی به امور خود با توجه به استقرار فرمانداری و حمایت فرمانداری و شهرداری پردیس با وجود کمبود اعتبارات شهرستانی مکانی در کنار ادارات دیگر مانند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به این اداره اختصاص داده شد .

شکیبا با اشاره به پرداخت بیمه بیکاری یکی از شاخه های سیاست های کاری اداره کار و تعاون و امور اجتماعی، اضافه کرد : طبق قانون کار و تعاون و امور اجتماعی در کشور مواردی مانند حوادث ناشی از کار ، ایمنی کارگاهها به عنوان وظیفه بخش بازرسی ، تشکیل و نظارت بر تعاونی هایی مانند مسکن ، تشکل های کارگری و کارفرمایی از وظایف این اداره است .

رئیس اداره کار و تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان پردیس در خاتمه با اشاره به تعملات وزارت کار با سازمان تامین اجتماعی کارگران قراردادی نیز مشمول بیمه بیکاری می باشند ، اظهار داشت : بیکاری افراد متقاضی باید غیر ارادی باشد و سابقه کاری آنها بیش از شش ماه باشد و کارفرمایانی که به دلایلی مانند ورشکستگی بیکارند شامل این خدمات نمی‌شوند .

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.