استاندار سیستان وبلوچستان گفت: هامون سرمایه ملی و فرامنطقه ای است و نجات آن نیازمند برنامه ریزی دولتهای ایران و افغانستان است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،  از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان،"علی اوسط هاشمی" روز دوشنبه در مراسم روز جهانی تالابها در سیستان افزود:مردم این منطقه از کشور با آن سوی مرز ارتباطات مهمی دارند؛ به منظور نجات مردم دو سوی مرز ایران و افغانستان و احیای تالاب هامون به برنامه ریزی دو دولت نیاز است.

وی با بیان اینکه مرز ایران و افغانستان یک مرز حقوقی است، اظهار داشت: ایران در روزهای سخت یاور مردم و دولت افغانستان بود و ما هم اینک به هامون می اندیشیم زیرا هامون به تمام مردم جهان تعلق دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امروز تالاب بین المللی هامون برای نجات نیازمند همکاری سفرای افغانستان، آلمان، گری لوییس نماینده مستقر سازمان ملل در ایران و دکتررحیم پور معاون وزارت امورخارجه است زیرا هامون محور تولید و توسعه منطقه است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به شناخت ابتکار معاون رییس جمهوری از وضعیت هامون ادامه داد: همچنین نماینده سازمان ملل نیز با مشکلات این تالاب و مردم ایران کاملا آشنا بوده و سفیر افغانستان با فرهنگ و مرزی مشترک آشنای دیرین این منطقه است.

مراسم روز جهانی تالابها با حضور معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، گری لوییس نماینده مقیم سازمان ملل در ایران، اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان، نمایندگان مردم در مجلس، مسوولان و قشرهای مختلف مردم در حاشیه بستر خشکیده هامون برگزار شد.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.