معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: رفراندوم جمهوری اسلامی در 12فروردین نخستین حرکت امام خمینی پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود.

برگزار ی رفراندوم جمهوری اسلامی نخستین حرکت امام خمینی(ره) بود به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه سومین دوره نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب که امروز (دوشنبه‌) در دبیرستان باقر العلوم شهرری برگزار شد با اشاره به 36 شهید دانش آموز در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: امروز بایدبعد از گذشت چند سال به جوانان اعتماد داشته باشیم و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان‌ یکی از نهادهایی است که در این جریان پیشتاز است و برپایی نمایشگاه های مدرسه انقلاب از جمله کارهای فرهنگی جوانان محسوب می شود.  
 
وی در ادامه افزود: برخی از مدارس کشور در اعتماد به جوانان با واگذاری اداره مدرسه به آنان پیشتاز هستند به طوری که در یکی از استان‌های کشور اداره کل آموزش و پرورش آن استان به دانش آموزان در یک روز کاری‌ واگذار شد و مدیران آن مدرسه از انجام این اقدام رضایت کامل داشتند.  
 
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه توسعه تشکل‌ها در مدارس منفعتی به همراه خواهد داشت گفت: تقسیم کار بین دانش آموزان‌ و ارتباط آنان با یکدیگر راحت‌تر از بزرگسالان صورت می‌گیرد.  
 
کفاش ادامه داد: از ابتکار ارزشمند اتحادیه انجمن‌های دانش آموزان به دلیل برگزاری نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب تشکر می‌کنم  و درخواست توسعه این گونه اقدامات را در سایر تشکل‌های دانش آموزی را دارم.  
 
وی با اشاره به اینکه شما دانش آموزان باید از شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی با تمام وجود دفاع کنید افزود: تصاویر امروز آزادی به معنای سخن گفتن اندیشیدن،‌تحلیل کردن و به سوال کشیدن همه سیاست‌های جهان است. 

کفاش با بیان اینکه امام خمینی( ره ) در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشت گفت: انقلاب اسلامی بدون نام امام شناخته شده نیست و برگزاری رفراندوم جمهوری اسلامی در 12فرویدن ماه نخستین حرکت امام پس از پیروزی انقلاب به شمار می آید.

وی در پایان عنوان کرد: حضور مردم در صحنه و تئوری مردم سالاری دینی نعمت بزرگ انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.