سایت ساکرنت:

سردار آزمون در بازیهای جام ملتها خود را پرآوازه کرد

وب سایت ساکرنت نوشت: سردار آزمون با درخشش در بازیهای جام ملتهای آسیا نام خود را در جهان فوتبال پرآوازه کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، به نقل از ساکرنت، پایگاه اینترنتی ساکرنت در گزارشی راجع به شانزدهمین دوره از برگزاری بازیهای جام ملتهای آسیا به میزبانی استرالیا نوشت: شاهد بازیهای خیلی خوبی بودیم و می‌توان گفت تورنمنت عالی بود.

شاید دور از واقعیت نباشد که بگویم بهترین بازیهای تاریخ جام ملت‌های آسیا را پشت سر گذاشتیم. در استرالیا جام خیلی خوب شروع شد و هر چه مسابقات رو به جلو می‌رفت بر زیبایی و هیجان آن افزوده می شد.

دیدار هیجان انگیز ایران – عراق تا مدتها در یادهد باقی می‌ماند. فینال رویایی بود، درست مثل گلی که عمر عبدالرحمان به ثمر رساند.
شگفتی‌هایی در این جام روی داد مانند حذف تیم ملی ژاپن توسط امارات، سه شکست پیاپی توسط تیم ملی قطر و یا کلین شیت تیم ملی کره جنوبی تا بازی فینال. از دیگر لحظات به یاد ماندنی جام، تشویق تماشاچیان ایرانی و تغییر فضای ورزشگاه و به ثمر رسیدن اولین گل تیم فوتبال فلسطین را می‌توان نام برد.

استعدادهای زیادی در این جام دیده شدند. بازیکنانی مانند سردار آزمون، یاسرکاظم، ماسیمو لوئنگو، ضرغام اسماعیل و کیم جین سو توانستند نامی برای خود دست و پا کنند.

دیگر ستارگان شناخته شده مانند سون هیونگ مین، تیم کیهیل، کیسوکه هوندا، عمر عبدالرحمان و کی سونگ یئونگ هم توانستند مهارت و قابلیت‌های خود را به اثبات برسانند.

تیم‌های ضعیف در جام ملتهای آسیا 2015 خیلی بهتر از تیم‌های قدرتمند در جام سال 2004 ظاهر شدند. میزبانی استرالیا در رقابت‌های امسال فوق العاده بود.

برگزاری بازیها در کشوری که به زبان انگلیسی صحبت می‌کند باعث رشد استفاده از اینترنت و سهولت در دنبال کردن بازیها شد. بازیکنان خوبی در جمع 16 تیم حاضر وجود داشتند.

در جام ملتهای سال 2004، ایران بازیکنان با استعداد فراوانی مانند علی کریمی در اختیار داشت. در اختیار داشتن بازیکنی با توانایی‌های کریمی مایه خوشبختی هر تیمی است.

علی دایی در آن سال دوران طلایی خود را پشت سر می‌گذاشت. هر دو این بازیکنان توسط مهدی مهدوی کیا حمایت می‌شدند. ایران در سال 2004 هم با گل دقیقه 94 موفق به شکست عراق شد و در بازی حذفی مقابل کره جنوبی قرار گرفتند.

ایران در آن بازی 4 مرتبه از کره جنوبی پیش افتاد که سه مرتبه توسط گلهای علی کریمی به این مهم دست یافت.

این دیدار را می توان با دیدار مرحله یک چهارم پایانی ایران – عراق در جام 2015 مقایسه کرد. هر چند هیجان دیدار ایران – کره در سال 2004 هیجان بیشتری داشت اما بازی مقابل عراق دارای کیفیت بالاتری بود.

شاید هم 2004 به عقیده بسیاری بهترین جام در آسیا بوده اما جام ملتهای 2015 نشان داد فوتبال آسیا دارای چه ظرفیت‌های غنی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: برگزاری ، استرالیا ، قطر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار