وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام خبر ساخت مسکن ویژه بازنشستگان گفت:مراکز درمانی در مناطقی که کارگران زندگی می‌کنند باید تقویت شود و افتتاح ساختمان بیمارستان جدید آیت‌الله کاشانی در این منطقه یکی از سیاست‌هایی است که به جد پیگیری می‌شود.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که صبح امروز (دوشنبه) در مراسم افتتاح بیمارستان جدید آیت‌الله کاشانی خزانه با اشاره به آمار افراد تحت پوشش افراد توسط سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی 50 درصد از درمان هموطنان را بر عهده دارد که با بیش از 39 میلیون نفر بیمه‌شده وظیفه خطیری در ارائه خدمات درمانی بر عهده دارد.

وی با تاکید بر اینکه این سازمان هیچگونه بار مالی را برای دولت ایجاد نمی‌کند گفت: سازمان تامین اجتماعی نمادی از مشارکت مردم است و این الگو باید گسترده‌تر شود.

ربیعی با اشاره به اسکان بخش عظیمی از کارگران در حاشیه شهر تصریح کرد: باید برای پاسخگویی به نیازهای این کارگران که جمعیت زیادی را به خود اختصاص داده است اقدامات بیشتری را انجام داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: مراکز درمانی در مناطقی که کارگران زندگی می‌کنند باید تقویت شود و افتتاح ساختمان بیمارستان جدید آیت‌الله کاشانی در این منطقه یکی از سیاست‌هایی است که به جد پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه منطقه خزانه یکی از مناطق سنتی کارگر‌نشین است، گفت: امیدواریم مردم زحمت‌کش این منطقه بتوانند به بهترین شکل از خدمات این بیمارستان استفاده کنند.

ربیعی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر توانمند‌سازی بازنشستگان، گفت: در سازمان تامین اجتماعی می‌توان برنامه‌های خوبی را برای بازنشستگان انجام داد و این سازمان تاکنون توانسته به غیر از دستمزد و حقوق دیگر مایحتاج بازنشستگان را نیز احیا کند.

وی در ادامه به مسکن امید بازنشستگان اشاره کرد و گفت: بر اساس تصمیات گرفته شده مقرر شد 150 میلیارد تومان برای مسکن امید بازنشستگان اختصاص یابد و برنامه‌های زیارتی و سیاحتی این قشر از جامعه نیز اولویت سازمان قرار گرفته است.

ربیعی با اشاره به احداث خانه‌های امید در شهرهای بزرگ نیز، گفت: با همکاری صندوق بازنشستگی کشوری خدماتی نیز به بازنشستگان در خانه‌های امید ارائه می‌شود.

*یکسان سازی رویه‌های 2 سازمان‌ بیمه گر پایه تا اواسط اسفند

ربیعی در ادامه افزود: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان پویا، خلاق، پاک و اخلاقی است و روز به روز بهتر از دیروز رفتار می‌کند.

وی با بیان اینکه طرح گسترش فعالیت‌ در مناطق محروم  و تمرکز زدایی را به عنوان یک استراتژی در دست داریم افزود: ما در خصوص زیاد کردن خدمت وظیفه‌ای نداریم اما این را درک می‌کنیم که اگر ما پا پیش نگذاریم کارگران با مشکل مواجه می‌شوند.

ربیعی تصریح کرد: از این رو به رغم برخی انتقادات ناآگاهانه نوع احساس وظیفه نسبت به جامعه کارگری و خانواده کار و تولید داریم و ناچاریم تولید خدمت خود را در مناطق نیازمند گسترش دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: برای توزیع عادلانه خدمات درمانی پا پیش گذاشته‌ایم و در 4 شهر، سازمان تامین اجتماعی در حال تولید درمان است.

وی در خصوص تجمیع صندوق‌ها گفت: اگر این دیدگاه به معنای ایجاد یک فشار برای یک جریان است من نمی‌توانم این کار را انجام دهم و بارها اعلام کرده‌ایم که این فرآیند، پیچیده و اجتماعی است و ما در این زمینه در طول این یکسال به اندازه 10 ماه این کار انجام داده‌ایم.

ربیعی در ادامه از یکسان سازی رویه‌های سازمان های بیمه گر پایه سخن گفت و تاکید کرد: رویه‌های دو سازمان بیمه گر پایه بیمه سلامت و تامین اجتماعی تا اواسط اسفند ماه یکسان‌سازی می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان گفت: مراحل الکترونیک کردن دفترچه بیمه برای رفاه حال بیمه شدگان نهایی شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار