معاون پیشگیری و درمان اعتیاد کشور گفت: کلینیک تخصصی برای ترک اعتیاد نوزاد طراحی نشده است و اعتیاد نوزاد در زمان تولد در بیمارستان درمان می‌شود.

بهزیستی کلینیک تخصصی ترک اعتیاد نوزاد، پیش بینی نکرده استمحسن روشن‌پژوه، معاون پیشگیری و درمان اعتیاد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به برخی اخبار منتشره مبنی بر جانمایی کلینیک ترک اعتیاد نوزادان، اظهار کرد: ادبیات پزشکی، نوزادی را به 28 روز اول زندگی تعریف می‌کند و نوزاد معتادی که از طریق مادر دچار اعتیاد شده و علایم محرومیتی از جمله تنفسی و تشنج دارد در بیمارستان وتوسط تیم پزشکی تحت درمان قرار می‌گیرد و بهزیستی در این خصوص کلینیک تخصصی برای ترک اعتیاد نوزاد پیش بینی نکرده است.

روشن پژوه تصریح کرد: کلینیک تخصصی ترک اعتیاد نوزادان وجود ندارد و کار مراقبتی و ترک اعتیاد در بیمارستان و قبل از ترخیص نوزاد انجام می‌شود.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور افزود: برنامه ترک اعتیاد نوجوانان زیر 18 سال به صورت پایلوت در سیستان و بلوچستان در حال اجرا است و با همکاری دانشگاه، استانداری، بهزیستی ، کار درمان و سم زدایی و آموزش مهارت های مقابله‌ای انجام می‌شود.

روشن پژوه تاکید کرد: طرح پایلوت ترک اعتیاد کودکان زیر 18 سال بعد از مراحل ارزیابی در سراسر کشور اجرا می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: بهزیستی ، اعتیاد ، مادر ، نوزاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار