وزیر دفاع پیشین آمریکا برنامه‌های دولت این کشور را برای سرکوب واقع بینانه ندانست و اعلام کرد لشکرکشی مجدد به عراق و گسیل داشتن نیروی انبوه به این کشور گزینه‌ای اشتباه است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رسمی مصر (منا)، وزیر دفاع پیشین آمریکا برنامه‌های دولت باراک اوباما را برای سرکوب داعش در عراق و سوریه واقع بینانه ندانست. 

 «رابرت گیتس» در گفتگویی تلویزیونی گفت: «برای تحقق اهداف دولت آمریکا نیاز به حضور نیروی زمینی است، حملات هوایی علیه داعش در مهار این گروه موثر بوده است اما معتقدم همچنان در شرایطی نیستیم که نتیجه‌اش فرار داعش از عراق باشد.» 

وی تصریح کرد: «ضرورتی ندارد آمریکا در پی نابودی داعش باشد، بلکه هدف از عملیات نظامی آمریکا باید مقابله با توسعه این گروه و همچنین مقابله با توانمندی داعش برای تسلط بر اراضی بیشتر باشد.» 

گیتس ادامه داد: «اوباما اهداف بلندی دارد اما در شرایط کنونی سخن گفتن از نابودی داعش، واقع بینانه نیست... ضربه زدن به داعش ممکن است، این هدف حتی بدون حضور نیروهای زمینی نیز شدنی است.» 

وزیر دفاع پیشین آمریکا ادامه داد: «برای رسیدن به هدف می‌توان به چند صد نیروی زمینی اکتفا کرد و نیازی به حضور هزاران یا ده‌ها هزار نیرو نیست، لشکرکشی مجدد به عراق و گسیل داشتن نیروی انبوه به این کشور گزینه اشتباهی است.»

انتهای پیام/
برچسب ها: اوباما ، گیتس ، امریکا ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار