صفحات اجتماعی امروزه روزنامه های کشور پیگیر ثبت دریاچه ارومیه در لیست سیاه مونترو و اخبار ضد و نقیض از شلیک به ماهیگیران ایرانی می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران روزنامه مردم سالاری؛ روزنامه جوان، آرمان، وطن امروز، ایران و جام جم در صفحات اجتماعی خود به مطالبی همچون ثبت دریاچه ارومیه در لیست سیاه مونترو، فروش مواد مخدر در پوشش پیک موتوری هزار تالاب در حسرت آب و . . . اشاره کردند که در ادامه به آن نگاهی خواهیم داشت.

روزنامه جوان؛

ایران از نظر جاذبه‌های طبیعی به ویژه غار، جنگل و تالاب دارای جایگاه ویژه‌ای در جهان است اما متاسفانه به دلیل برخی از رویدادها و بحران‌های طبیعی برخی از تالاب‌ها در ایران در حال نابودی است به طوری که تا کنون 6 تالاب به بیابان برهوت تبدیل شده است.

روزنامه جوان در صفحه اجتماعی امروز به موضوع دریاچه ارومیه در انتظار ثبت در لیست سیاه مونترو می‌پردازد.

در این گزارش آمده است، در صورتی که دروازه های بحران در ارومیه بر همین پاشنه بچرخد به زودی ایران هفتمین تالاب خود را در لیست مونترو ثبت می‌کند آن هم به نام دریاچه ارومیه یعنی تالاب‌هایی که شرایط بسیار ناپایدار اکولوژیکی دارند و اگر به فریاد آنها نرسند به زودی به بیابان برهوت تبدیل می‌شود.

در ادامه نیز بررسی موضع‌های روز جهانی تالاب‌ها و پیشینه این روز، کنوانسیون رامسر تالاب در فرهنگ معین و عمید، تالاب های مختلف از نظر نوع آب،‌اهمیت نقش تالاب‌ها، نقش تالاب‌ها در جذب گردشگر و ارز آوری، آخرین وضعیت تالاب‌های بین‌المللی کشور، عمده‌ترین دلایل خشک شدن تالاب‌ها صورت می‌گیرد.

 روزنامه مردم سالاری؛

*مصرف قلیان در زنان ایرانی بیشتر از مردان ایرانی است

افزایش آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد مواد مختلف شامل مواد مخدر، سیگار، قلیان از مهمترین معضلات جامعه امروز است.

این روزها به آمار روز افزون مصرف قلیان در ایران به ویژه جوانان مواجه است.

روزنامه مردم سالاری در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع مصرف قلیان در زنان ایرانی بیشتر از مردان ایرانی است می‌پردازد.

به تبع در دسترس بودن قلیان در مقابل دیدگان شهروندان و اینکه هر کسی اراده کند می‌تواند در کوتاه ترین زمان ممکن در تهیه قلیان اقدام کند چنین فاجعه‌ای با عنوان مصرف قلیان در زنان ایرانی بیشتر از مردان ایرانی است در صورتی که زنان ایرانی دارای جایگاه مهمی در خانواده و جامعه برای تربیت نسل جوان و آینده است.

روزنامه مردم سالاری در این گزارش آورده است، مصرف قلیان در کشور به مرز هشدار رسیده است در صورت ادامه این روند ایران در 40 سال آینده جزو سه کشور اول مصرف دخانیات خواهد بود.

در ادامه نیز موضوع کنترل جدی مصرف دخانیات اجرای طرح who ، تاثیر افزایش مالیات بر کاهش مصرف دخانیات رتبه نوزدهم ایران در مصرف دخانیات از بین 20 کشور مدیترانه شرقی لزوم اقدام لازم در زمینه توزیع و عرضه مواد دخانی، توجه خاص به مصرف قلیان در جامعه،‌ آثار مخرب مصرف دخانیات، بررسی می‌شود.

روزنامه وطن امروز ؛

*فروش مواد مخدر در پوشش پیک موتوری

افزایش گرایش به مواد مخدر به آنجایی رسیده است که در کوتاهترین مدت معتادان می‌توانند مواد مورد نیاز خود را به دست آورند به طوری که با شماره گیری تلفن‌های قاچاق‌چیان و پخش کنندگان مواد مخدر، مواد مورد نیازشان را به در منزلشان می‌آورند.

شاید برای تهیه مواد غذایی و مورد نیاز روزانه خود آنقدر سریع به خواسته خود نرسند!. . .  

روزنامه وطن امروز در صفحه اجتماعی امروز خود به فروش مواد مخدر در پوشش پیک موتوری می‌پردازند.

 در این گزارش آمده است امروزه برخی‌ها در قالب پیک موتوری به صورت جاساز در محل امن یا ارسال از طریق پست اقدام به توزیع مواد مخدر می‌کنند. که توزیع در قالب دستفروش مترو نیز از روش‌های جدید به شمار می‌رود.

 در ادامه نیز بررسی این موضوع‌های توزیع مواد مخدر به صورت خرده فروشی در مترو، توزیع مواد مخدر در پاتوق ها و مناطق آلوده، توزیع مواد مخدر از طریق پست و پیک موتوری صورت می‌گیرد.

همچنین روزنامه وطن امروز در صفحات اجتماعی امروز خود به موضوع‌های 7 سال حبس عاقبت اسید پاشی پدر روی دختر و سبقت زنان قلیانی از مردان می‌پردازد.

روزنامه جام جم

*هزار تالاب در حسرت آب

روزنامه جام جم در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع هزار تالاب در حسرت آب می پردازد.

در این روزنامه آمده است ارزش اقتصادی تالاب‌ها 10 برابر زمین‌های کشاورزی برآورد می‌شود اما به اندازه زمین‌های دیم نیز به آنها توجه نمی شود در صورتی که تالاب‌ها می‌توانند درحل مشکلاتی مانند مهاجرت کلان‌شهرها یا کاهش ریزگردها موثر باشند ولی به فراموشی سپرده شده‌اند.

در ادامه این گزارش موضوع های جایگاه‌ تالاب‌ها در زندگی مردم ایران، خشک شدن تالاب های ایران، صدمه دیدن حدود 75 درصد از تالاب‌های ایران، درست مدیریت شدن تالاب‌های ایران، به فراموشی سپردن تالاب های ایران، آزاد سازی نوجوانان و جوانان در خصوص تالاب‌ها و جای خالی قانون در تالاب‌ها بررسی می شود.

روزنامه ایران؛

*5 میلیون ایرانی سیگار می‌کشند

روزنامه ایران در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع سیگار کشیدن 5 میلیون ایرانی می‌پردازد.

در این گزارش آمده است، سرطان ریه در مردان 90 درصد و در زنان 80 درصد مربوط به مصرف سیگار است به عبارتی سیگاری‌هاپول می‌دهند تا زودتر بیمار شوند.

خرده فروشی سیگار و جریمه 20 میلیونی، تبلیغ کنندگان مواد دخانی و واحدهای صنفی عرضه کننده دخانیات، یکی از مهمترین راه‌کارهای وزارت بهداشت برای مبارزه با دخانیات و کاهش هزینه‌های درمانی بیماری‌های ناشی از مصرف سیگار است.

در ادامه نیز موضوع‌های تصویب قانون مالیات بر خرده فروشی سیگار، اطلاع رسانی درباره مضرات سیگار، مرگ سالانه 6 میلیون تن در دنیا در اثر مصرف سیگار، مرگ 6 هزار تن به خاطر دود غیر مستقیم سیگار در اماکن عمومی، آمار مصرف سیگار در ایران و در سنین مختلف بررسی می‌شود.

همچنین روزنامه ایران در صفحه اجتماعی امروز خود به 50 درصد لایحه بودجه شهرداری ردیف ندارد می‌پردازد.

انتهای پیام/
برچسب ها: دریاچه ، ارومیه ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار