عبدالهی در مراسم افتتاحیه دوسالانه مجسمه سازی:

مجسمه به شهر هویت و غنا می بخشد/ برگزاری چهارمین دوسالانه‌ی مجسمه‌های شهری از 12 بهمن تا 10 اسفندماه در باغ موزه قصر

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه وجود مجسمه در شهر دارای اهمیت فراوانی است، گفت: مجسمه می تواند به یک شهر هویت و غنا ببخشد.

مجتبی عبدالهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در مراسم افتتاحیه چهارمین دوسالانه مجسمه سازی که عصر دیروز (یکشنبه) در باغ موزه قصر برگزار شد، اظهار کرد: هنر در ابعاد مختلف یک توانایی ویژه‌ی ذاتی است که هنرمند با تمام وجود و احساس خود، آن را خلق می‌کند.

وی ادامه داد: این هنر، سال‌های بسیار زیادی به یادگار می‌ماند و نقش خود را در طول زمان ایفا می‌کند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه خیلی از شهرهای مهم دنیا با مجسمه‌ها و آثارش شناخته می شوند، تصریح کرد: حتی در تهران هم مکان‌هایی مانند میدان فردوسی، میدان دربند و ... با مجسمه‌های‌شان در شهر شناخته می‌شوند.

عبدالهی با تاکید بر اینکه مجسمه‌ها می‌توانند به یک شهر، هویت و غنا ببخشند، افزود: با توجه به آلودگی بصری و آشفتگی محیطی که در حال حاضر در شهر وجود دارند، مجسمه‌ها می‌توانند حس نشاط و سر زندگی  را به ارمغان بیاورند.

وی با بیان اینکه امسال نسبت به سال های گذشته رشد 45 درصدی آثار را داشته ایم، اضافه کرد: از هزارو 375 آثار فرستاده شده به این دوسالانه، 200 آثار برگزیده شده اند و در شهر قرار خواهند گرفت و آثار سه دوره‌ی قبل در مکانی که به ‌زودی اعلام می‌شود، نگهداری خواهند شد.

عبدالهی با تاکید بر اینکه شهرداری تهران به موضوع مجسمه در شهر اهمیت زیادی می دهد، یادآور شد: امیدواریم موضوع مجسمه های شهری در آینده هم ادامه پیدا کند و بتواند به شهر حال و هوای تازه ای ببخشد.

معاون خدمات شهری شهر تهران در پایان افزود: نمایشگاه چهارمین دوسالانه‌ی مجسمه‌های شهری از 12 بهمن تا 10 اسفندماه در باغ موزه قصر ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار