دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه 18 به باشگاه خبرنگاران خبر داد:

ظرفیت‌سازی شهروندان جنوب غرب پایتخت / اجرای طرح اجزای سازه‌ای و غیرسازه‌ای مدیریت بحران منطقه 18

دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه 18 گفت: شهروندان منطقه 18 با اجرای طرح آموزشی آشنایی با اجزای سازه‌ای و غیرسازه‌ای مدیریت بحران ظرفیت‌سازی می‌شوند.

حمیدرضا نورایی، دبیر و جانشین شهردار در ستاد مدیریت بحران منطقه 18 در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران   با اشاره به رویکردها و سیاست‌های ابلاغی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در خصوص ارتقای سطح آگاهی شهروندان در رابطه با آشنایی با اقدامات پیشگیرانه در مواجهه با بلایای طبیعی اظهار کرد: سمینارهای آموزشی مدیریت بحران با انجام اقدامات پیشگیرانه در هنگام مواجهه با بلایای طبیعی در قالب موضوع‌های مختلف آشنایی با انواع حوادث طبیعی و غیرطبیعی، نقاط بحران‌زا و بحران‌زدا، اجزای سازه‌ای و غیرسازه‌ای، پناهگیری صحیح، چگونگی عملکرد در قبل، حین و بعد از وقوع بحران و تخلیه امن اضطراری در محلات 16گانه منطقه 18 برگزار می‌شود.
 
وی ادامه داد: همچنین در این طرح شهروندان با موضوع‌هایی شامل خود را امدادی، دگرامدادی، نحوه گرفتن نبض، تریاژ مصدومان، انواع حریق، ادوات و تجهیزات آتش‌نشانی، انواع کپسول‌ها آشنا می‌شوند.
 
نورایی تصریح کرد: برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی مدیریت بحران، مبانی مدیریت بحران، کمک‌های اولیه، چادرزنی، آواربرداری، کار با تجهیزات امداد و نجات، دید بحران، توزیع اقلام آموزش مدیریت بحران زلزله و ایمنی و امداد و نجات از اقدامات اجرایی ستاد مدیریت بحران منطقه 18 است.
 
وی در پایان گفت:‌ بازآموزی گروه‌های دوام محلات 16گانه، پایدارسازی گروه‌های دوام در اردوهای آموزشی و تفریحی، برگزاری مانورهای ترافیکی، زلزله، اطفای حریق، پناهگیری صحیح و تخلیه امن اضطراری از اقدامات دیگر ستاد مدیریت بحران منطقه 18 است.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: پایتخت ، شهردار ، اموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار