این جراحی‌ها روشی برای کاهش وزن نبوده و با عوارض همراه است.

میترا‌ سرور مدیر کلینیک لیزر بیمارستان خاتم‌الانبیاء و مدرس لیزرهای کم توان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: لیپوساکشن‌ از اولین روش‌های لاغری محسوب می‌شود. در این روش اگر چربی‌های موجود در بدن فرد را مانند پنیری در نظر بگیریم، تیوپی‌ به طور رندوم‌ وارد بدن شده، و چربی‌ها را با مکشی‌ خارج می‌کند و پنیر را به حالت سوراخ سوراخ در می‌آورد. بیماران باید این را بداند که با مصرف چربی این سوراخ‌ها پر شده و بدن آنها به حالت اولیه باز‌می‌گردد. از آنجایی که در روش لیپوساکشن‌ هیچ دیدی نیست به عمل وجود ندارد، ممکن است یک تکه از چربی وارد رگ شده و خطر آمبولی را در پی داشته باشد.

وی در خصوص دیگر روش‌های آب کردن چربی به لیپولیز‌ اشاره کرد و افزود: پنوماتیک‌، لیپو‌لیزر‌و بادی جت از زیر شاخه‌های این روش به شمار می‌روند که هر کدام از مزایا و معایبی‌ برخوردارند. لیپو‌لیزر همانند کره‌ی جامد در حال آب شدن است. در این روش چربی‌ها با حرارت لیزر از حالت جامد به مایع تبدیل شده و پس از آن عمل ساکشن صورت می‌گیرد، لذا خطر آمبولی در آن کاهش می‌یابد.
وی اظهار داشت: یکی از مزایای لیپولیزر‌ این است که حرارت لیزر باعث کلاژن‌سازی بافت می‌شود و در طی آن پوست افراد سفت می‌ماند. اما لازم به ذکر است حجم چربی بالا در برخی افراد مانع اثر بخشی کلاژن‌سازی لیزر می‌شود که ضروری است این افراد علاوه بر این عمل جراحی زیبایی شکم نیز انجام دهند.

این مدرس لیزر ادامه داد: در روش پنوماتیک، چربی‌ها با سیستم هوا و دیگر مکانیسم‌های خاص به مایع تبدیل شده و مجددا عمل ساکشن‌ صورت می‌گیرد. این روش به نسبت ملایم‌تر بوده و عوارضی از قبیل ناهمواری، برآمدگی و برجستگی‌ها، ناهمگنی‌ چربی‌های آب شده در آن کمتر است روند کلاژن‌سازی بافت نیز در این روش محقق نمی‌شود.

سرور خاطر نشان کرد: این اعمال بر روی همه افراد رضایت بخش نیست پیش از هر اقدامی شاخص توده بدنی افراد محاسبه شده و اگر از مقدار 37-35 بالاتر باشد، انجام این عمل‌ها توصیه نمی‌شود.

گفتنی‌ است، که شاخص‌ توده بدنی از روش 2(قد/وزن)BMI= به دست می‌آید.

وی در پایان اظهار داشت: این عمل‌های جراحی به طور روتین بر روی نواحی شکم، پهلو و چربی‌های پشت انجام می‌شود.هیچ یک از روش‌های مذکور کاهش وزن نبوده و در واقع کاهش سایز است. همچنین این گفته که چربی‌های آب شده درعمل‌های جراحی قابل بازگشت نیستند، دروغ بزرگی است که مکرر به بیماران گفته می‌شود. چنین چیزی وجود نداشته و فرد با داشتن ژنتیک و مصرف چربی مجدد به فرم اولیه خود باز‌ می‌گردد. پس کسانی که این جراحی‌ها را انجام می‌دهند باید در نظر داشته باشند که برای حفظ عمل باید رژیم غذایی را رعایت کنند.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۴
سلام
وقت بخیر
ببخشید درمورد مزایا و مضرات زیرمجموعه های لیپوساکشن توضیح دادین بجز بادی جت
آیا عوارض و مضرات آن بیشتر از سایر موارد است؟
ممنون میشم راهنمایی کنید.
آخرین اخبار