سبحانی‌فر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مجلس تیراندازی به ماهيگيران ايرانی را از مبادی دیپلماتیک پیگیری می‌کند/ ترکمنستان باید پاسخگو باشد

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکمنستان در واکنش به اقدام مغایر با قوانین بین‌المللی ترکمنستان در تیراندازی به تعدادی از ماهیگیران ایرانی در دریای خزر گفت: از طریق مبادی دیپلماتیک پیگیر این موضوع هستیم تا دلیل تیراندازی و گروگانگیری توسط نیروهای ترکمنستان روشن شود.

پیگیری تیراندازی و گروگانگیری نیروهای ترکمنستان از طریق مجلس"رمضانعلی سبحانی‌فر" رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکمنستان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در واکنش به اقدام خارج از عرف دیپلماتیک و مغایر با قوانین بین‌المللی ترکمنستان در تیراندازی به تعدادی از ماهیگیران ایرانی در دریای خزر گفت: از طریق مبادی دیپلماتیک پیگیر این موضوع هستیم تا دلیل تیراندازی و گروگانگیری توسط نیروهای ترکمنستان روشن شود.

شایان ذکر است؛ پلیس دریایی ترکمنستان اواخر آذرماه امسال تعدادی از ماهیگیران ترکمن ساکن روستاهای خواجه نفس و چپقلی این استان را که با قایق‌های خود برای صید ماهی به دریا رفته بودند در یک عملیات غافلگیرانه در کمین خود قرار داد و به سمت آنان گلوله‌های جنگی شلیک کرد.

در این تیراندازی یکی از قایق‌ها با شلیک گلوله پلیس ترکمنستان غرق شد و متاسفانه از سرنوشت سرنشینان آن اطلاع دقیقی در دست نیست، اما بر اساس اظهارات شاهدان یک ماهیگیر کشته شده و بقیه به اسارت پلیس دریایی عشق آباد درآمده‌اند.

همچنین "محمد جواد نظری‌مهر" عضو مجمع نمایندگان استان گلستان نیز با انتقاد از نحوه برخورد پلیس ترکمنستان با صیادان ایرانی، تصریح کرد که در نامه‌ای به وزارت امور خارجه کشورمان، خواستار تلاش برای آزادی هموطنان دستگیر شده هستیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار