رافع خبر داد:

سفرنامه سلامت و امید داوطلبان به سمنان رسید/ راه اندازی تونل های سلامت در ۴ شهرستان

رئیس سازمان داوطلبان گفت:استان سمنان به عنوان نهمین استان کشور از فردا در نخستین روز از دهه مبارک فجر، به مدت ۴ روز میزبان سفرنامه سلامت و امید است.

به گزارش گروه  اجتماعی باشگاه خبرنگاران فرحناز رافع رئیس سازمان داوطلبان اظهار کرد:تیم اجرایی سفرنامه سلامت و امید که اکنون وارد استان سمنان شده، فردا در بوستان بلوار شهرستان شاهرود مستقر می‌شود و خدمات دندان‌پزشکی و تخصصی ‌پزشکی به صورت رایگان به عموم مخاطبان ارائه می‌دهد.

وی افزود: این سفرنامه ضمن ارائه خدمات درمانی، تجویز و توزیع داروی رایگان، اعمال جراحی سرپایی و نیز ارجاع بیماران نیازمند به مراکز درمانی مجهز با مشارکت و کمک مالی نیکوکاران ارائه می‌کند.

رافع با بیان اینکه تونل های سلامت در چهار شهرستان این استان میزبان مردم هستند، تصریح کرد:خدمات این تونل‌ها هم در قالب ایستگاه‌ها و چادرهای آموزشی، تست سرطان سینه، آموزش نکات سلامت مرتبط با سالمندان، آموزش‌های خودمراقبتی، تغذیه سالم، ویزیت رایگان و سلامت روان و مشاوره های اجتماعی است.

ارائه خدمات در 60 چادر سلامت

رئیس سازمان داوطلبان تصریح کرد:در این زمینه خانه‌های داوطلب تخصصی سلامت و امید با هدف ساماندهی خدمات پزشکان و پیراپزشکان در حوزه سلامت، استفاده از خدمات رایگان برای گروه های آسیب دیده و تحقق امر داوطلب محوری و ترویج اقدامات پیشگیرانه به منظور صیانت از بهداشت با همکاری خیرین راه اندازی خواهد شد.

رافع افزود:طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته علاوه بر 18 پزشک متخصص و عمومی، ماما، مشاور و سایر سازمان‌های مردم نهاد، انتقال خون، میراث فرهنگی، بهزیستی و … با ارائه خدمات در 60 چادر سلامت، این سفرنامه را همراهی می‌کنند و تا کنون اطلاع رسانی گسترده‌ای در سطح استان از این برنامه صورت گرفته است.

گفتنی است،مقصد نهمین دوره از سفرنامه سلامت و امید در استان سمنان، شهرستان های شاهرود، دامغان، سمنان و گرمسار خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: سفرنامه ، داوطلب ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار