معاون امور توانبخشی بهزیستی کشور از تحقق توانمند سازی معلولان با ورود ورزش به زندگی آنها و برچسب زدایی ناتوانی معلولان خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران یحیی سخنگویی معاون امور توانبخشی بهزیستی کشور در مراسم تجلیل از ورزشکاران مدال‌آور پارا آسیایی که صبح امروز (یکشنبه) که در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد با اشاره به اهداف عالیه توانمند سازی معلولان اظهار کرد: معلولان ولی نعمت سازمان هستند ما توانبخشی اولین پاسخی که به ناتوانی معلولان می‌تواند بدهد افزایش توانمندی جدی آنها و ارتقای روحیه و افزایش اعتماد به نفس در معلولان است.

وی تصریح کرد: سازمان بستر سازی مناسبی را برای ورود معلولان در جامعه محیا کرده است و همیشه به دنبال یکپارچه سازی توانایی معلولان در جامعه بوده است و با ورود ورزش به جامعه معلولان می‌توان اصل برچسب زدایی ناتوانی آنان را اثبات کرد و نگرش منفی جامعه را نسبت به معلولان تغییر داد.

معاون امور توانبخشی بهزیستی کشور با اشاره به ابعاد چند جانبه ورزش در زندگی معلولان افزود: ارتقای سلامت روانی و تندرستی و استقامت معلولان در سلامت قلبی و عروقی آنها و جلوگیری از پوکی استخوان در معلولان از جمله اهداف ورزش در زندگی آنها است.

سخنگویی عنوان کرد: توانبخشی یک دوره کوتاه مدت است اما ورزش می‌تواند در بلند مدت در زندگی معلولان تاثیرگذار باشد.

معاون امور توانبخشی کشور با اشاره به بررسی فواید ورزش پس از جنگ جهانی دوم گفت: خدمات توانبخشی که پس از جنگ جهانی دوم به معلولان ارائه می‌شد با مشکلاتی رو به رو بود که ورود ورزش به عرصه توانبخشی آن زمان در زندگی معلولان تاثیرات بسیار زیادی گذاشت.

وی افزود: با ورود ورزش به زندگی معلولان توانمندی آنها افزایش چشمگیری خواهد داشت و می‌توانند در عرصه‌های بین‌المللی همچون بازی های پاره آسیایی توانایی خود را اثبات کنند و ورزش یکی از ابزار مهم توانمند سازی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به هزینه‌های سنگین توان‌بخشی تصریح کرد: 330 هزار معلول ذهنی در مراکز سازمان حضور دارند که ارائه خدمات به این معلولان بسیار گران است و همچنین خدمات توانبخشی برای معلولان خدمات تکراری محسوب می‌شود اما ورزش تنوع در زندگی معلولان دارد و می‌تواند باعث ارتقای روحیه و سطح سلامت آنان باشد.و خوشبختانه پیشرفتهای ورزش معلولان در حدی است که معلولان شدید و خیلی شدید در این ورزشها شرکت کنند.

وی با اشاره به مزایای ورزش در زندگی معلولان اظهار کرد: ورزش در زندگی معلولان از جمله معلولان ضایعه نخاعی، تاثیرات زیادی از جمله کاهش زخم بستر در آنان داشته است.

سخنگویی تصریح کرد: با اعمال ورزش در زندگی معلولان به دنبال اهداف بلندمدتی همچون اشتغال معلولان و ازدواج آنها در جامعه هستیم و خوشبختانه هر روز بر تعداد معلولانی که از ورزش استفاده می‌کنند افزوده می‌شود.

وی در پایان گفت: مقام عالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  و ریاست سازمان بهزیستی بر حمایت از ورزش معلولان تاکید داشتند و همانگونه که در جامعه مشهود است بسترسازی‌های مناسبی برای تردد آنها در جامعه  ایجاد شده است تا بتواند از امکانات جامعه به خوبی استفاده کند.
انتهای پیام/
برچسب ها: معلولان ، بهزیستی ، خدمات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار