توسلی‌راد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

فساد اقتصادی دلیل عمده مخالفت امام خمینی با شاه مخلوع بود

استاد تاریخ و تمدن اسلامی دانشگاه دماوند گفت: مردم در زمینه فسادهای اقتصادی دربار شاه به ستوه آمده بودند. چرا که در عین مشکلات اقتصادی کشور شاهد صرف سرمایه ملی برای جشن‌های کلان شاهنشاهی بودند و اینگونه عوامل باعث بروز اعتراضات مردمی شد.

یکی از دلایل مخالفت امام با پهلوی حاکمیت سرمایه‌داری در کشور بود"ربابه توسلی‌راد" در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، درباره مفاسد اقتصادی در درباره پهلوی با بیان اینکه شاه مخلوع تحت عنوان نیازهای کشور کمک‌های مالی از آمریکایی‌ها دریافت می‌کرد، ولی به جای آنکه این پول را خرج آبادانی کشور کند، آن را میان اطرافیان خود تقسیم می‌کرد، اظهارداشت: درباریان و دولتی‌ها ثروت خود را با سرقت، قمار، ربا، رشوه و معاملات غیر قانونی دولتی و یا فروش زمین‌های بایر به دست می‌آوردند و در مواقعی که صاحب برخی اموال مشخص نبود، اموال بیت‌المال را با میل خود صرف فساد اقتصادی و یا خرج‌های شخصی می‌کرد و این در صورتی بود که دربار پهلوی خود بستر این فساد را فراهم می‌کرد.
 
وی فساد بیش از حد رژیم پهلوی را از دلایل مخالفت امام خمینی با شاه عنوان کرد و گفت: مردم در زمینه فسادهای اقتصادی به ستوه آمده بودند. چرا که در عین مشکلات اقتصادی مردم شاهد صرف سرمایه ملی برای جشن‌های کلان شاهنشاهی بودند و اینگونه عوامل باعث بروز اعتراضات مردمی شد و مقاومت پهلوی با اعتراضات مردمی و کشتارهای خیابانی باعث استمرار انقلاب و در نهایت پیروزی مردم بر رژیم ستم شاهی شد.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار