یک کارشناس مسایل غرب آسیا گفت: حماس خود را در موضع زیان دیده و در صدد جبران خطای خود برآمده، از این رو حماس مجدد به سمت تهران و حزب‌الله گام برمی‌دارد و سعی می‌کند روابط تیره خود را در دو سه سال گذشته به نحوی ترمیم و احیا کند.

حماس متوجه اشتباه استراتژیک خود شده /حماس درصدد جلب اعتماد تهران و حزب الله"رضا کلهر" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با "آینده روابط حماس با تهران و حزب الله" اظهار داشت: اشتباه استراتژیک و خطای محاسباتی حماس از موضوع ناآرامی‌های سوریه آغاز شد.

وی افزود: این گروه گمان کرد که دست برتر این میدان، نیروهای مخالف سوریه خواهند بود و آینده سوریه که کشوری کلیدی در پشتیبانی از حماس محسوب می‌شود به دست نیروهای مخالف خواهد افتاد.
 
کلهر اظهار داشت: این امر موجب شد تا حماس اشتباه بزرگی را مرتکب شود و در موضوع ناآرامی‌های سوریه به قطر و ترکیه گرایش پیدا کند و از تهران و دیگر اعضای جبهه مقاومت همچون حزب‌الله فاصله گرفتند، اما با گذشت زمانی از بحران داخلی در سوریه حماس متوجه اشتباه خودش شد و فهمید که این یک بحران ساختگی توسط قدرت‌های بین‌المللی و برخی قدرت‌های منطقه‌ای است که آن‌ها از این وضعیت ناآرام در سوریه پشتیبانی می‌کنند.
 
کلهر ادامه داد: حماس خود را در موضع زیان دید و در صدد جبران خطای خود برآمد، از این رو حماس مجدد به سمت تهران و حزب‌الله گام برمی‌دارد و سعی می‌کند روابط تیره خود را در دو سه سال گذشته به نحوی ترمیم و احیا کند.
 
این کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: این که حماس تا چه اندازه در این امر موفق شود منوط به این است که اعتماد حزب‌الله و تهران را جلب کند و این مهم با توجه به این که رژیم صهیونیستی از دید ایران و حزب‌الله دشمن درجه اول محسوب می شود، جای شک و تردید باقی می‌گذارد.
 
وی با اشاره به آینده روابط حماس و جبهه مقاومت افزود: اگر حماس موفق شود که سوظن‌ها را نسبت به خودش از میان بردارد و نشان دهد که جریان فرصت طلبی نیست مجدد می‌تواند از حمایت‌های ایران و حزب‌الله نیز برخوردار شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: ایران ، حماس ، حزب الله ، مقاومت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار