نانسی پلوسی تاکید کرد

احتمال بایکوت سخنرانی نتانیاهو در کنگره/ نخست وزیر اسرائیل در تلویزیون سخن بگوید!

رهبر اقلیت دموکرات کنگره تاکید کرد احتمال دارد اعضای دموکرات مجلس نمایندگان سخنرانی ضد ایرانی نخست وزیر اسرائیل را تحریم کنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  هاآرتص؛
نانسی پلوسی رهبر اقلیت دموکرات کنگره آمریکا امروز بار دیگر بر مخالفت مجدد خود و هم حزبی هایش با سخنرانی ضد ایرانی نخست وزیر اسرائیل در کنگره تاکید کرد و افزود احتمال بایکوت سخنرانی وی توسط اعضای دموکرات مجلس نمایندگان وجود دارد.هاآرتص نوشته است صریح ترین بیانیه در قبال سخنرانی سوم مارس نخست وزیراسرائیل در کنگره آمریکا توسط نانسی پلوسی اتخاذ و اعلام شده است.

نانسی پلوسی رهبر دموکرات ها در مجلس نمایندگان آمریکا معتقد است سخنرانی نتانیاهو در کنگره به مذاکرات هسته ای با ایران آسیب می زند.پلوسی گفته بود:"چنین دعوتی پیام اشتباهی را در زمینه فرصت به دیپلماسی درباره حل مسئله هسته ای ایران ارائه می دهد."با همه احترامی که در جهان برای نخست وزیر اسرائیل و دولت این رژیم وجود دارد(!)من فکر نمی کنم حتی در اسرائیل هم کسی موافق این دعوت و سخنرانی باشد. برای نخست وزیر اسرائیل فرصت برای سخن گفتن در مورد مذاکرات هسته ای و ایران وجود دارد ، وی بهتر است به جای کنگره در شبکه های تلویزیونی آمریکا سخن بگوید.

دعوت از نخست وزیر رژیم غاصب قدس براس سخنرانی در کنگره توسط جان بینر صورت گرفت.وی یک جمهوریخواه و رئیس کنگره است.
"جان بینر" رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرده بود که از "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم غاصب قدس دعوت شده است تا در نشست مشترک ماه آینده کنگره درباره تهدیدات ایران و اسلام افراطی سخنرانی کند.نتانیاهو نیز اعلام کرد که دعوت رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای سخنرانی در کنگره را پذیرفته است.وی قرار است در این سفر در کنگره و ایپک سخنرانی کند.
گفتنی است مقامات دولت آمریکا ، بارها اعلام کردند که این دعوت ، توسط سران کشورها صورت می گیرد ، نه رئیس کنگره.آنها معتقد هستند دعوت مستفیم جان بینر از نخست وزیر اسرائیل ، نقض پروتکل های تشریفات و دیپلماتیک سیاسی است.
کارشنانسان بر این باور هستند که نتانیاهو در کنگره خواهان تشدید تحریم های ایران خواهد شد.

علی رغم اینکه مقامات دولتی و دیپلماتهای ارشد آمریکایی خواهان همراهی کنگره و سنا با مذاکرات و عدم وضع تحریم های جدید ضد ایرانی شده اند ، اما مقامات رژیم غاصب قدس کنگره و سنا که اکنون در اختیار جمهوری خواهان است به این سخنان توجهی ندارند و خواهان تشدید رژیم تحریم ها علیه ایران هستند.
بعنوان مثال"سامانتا پاور" سفیر و نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد در نیویورک ، گفته بود :"اعمال تحریم های جدیدعلیه ایران، تخریبگر مذاکرات هسته ای است."وی افزوده بود: همچنان دست یابی به توافق هسته ای با ایران امکان پذیر است اما اقدام کنگره آمریکا برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران می تواند به شکل خطرناکی مانعی در برابر احتمال دست یابی به توافق هسته ای باشد و به جای ایران،‌ آمریکا را منزوی کند.با انتخابات میان دوره ای مجلسین سنا و نمایندگان در آمریکا ، جمهوری خواهان اکثریت را در هر دو مجلس در اختیار گرفتند و بیش از پیش بر دولت دموکرات اوباما فشار وارد می کنند. 

آنها خواهان نابودی ظرفیت و توان غنی سازی صنعتی در ایران هستند.آنان مدعی هستند ایران در پی سلاح هسته ای است. اتهام بی اساسی که ایران همواره آن را رد کرده است.ایران و گروه پنج بعلاوه یک در سوم آذر 1392 ، به توافق موقت ژنو دست پیدا کردند. این توافق برنامه مشترک اقدام نام داشت. در سوم آذر 1393 و در پی عدم نیل به توافق جامع هسته ای ، مذاکرات برای بار دیگر تمدید شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار