"عبد الباری عطوان":

رژیم صهیونیستی در هر جنگی در آینده بازنده اصلی خواهد بود

روزنامه رای الیوم با اشاره به فروپاشی جایگاه ارتش رژیم صهیونیستی تصریح کرد: این رژیم در هر جنگی در آینده بازنده اصلی خواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه رای الیوم در مقاله ای درباره عملیات جنبش حزب الله لبنان برضد رژیم صهیونیستی به قلم "عبد الباری عطوان" نوشت:  ناظران اوضاع کشورهای عربی نمی توانند اظهاراتی که  روز جمعه بیان شده بود، نادیده بگیرند. سید حسن نصر الله در سخنان اخیر خود به مناسبت گرامی داشت شهدای قنیطره گفت: "قاعده های درگیری با اسرائیل فروپاشید و احتمال پاسخ در هر مکان و زمان وجود دارد". 

سردار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران ایران نیز در همایش با عنوان "جهاد ادامه دارد" در تالار وزارت کشور ایران تصریح کرد: باید صهیونیست ها منتظر پاسخ کوبنده تر و محکم تر باشند که این  نه فقط در مرزهای خودشان رخ خواهد داد بلکه در هر نقطه از جهان که یک صهیونیست اسرائیلی وجو دارد باید در انتظار پاسخ بود.

این اظهارات پس از حمله نیروهای حزب الله به خودروی گشت زنی اسرائیلی در کشتزارهای اشغالی شبعا لبنان بیان شد از این رو حائز اهمیت است. اسرائیلی ها احتمال می دادند حزب الله در بلندیهای جولان و قنیطره پاسخ دهد، اما حمله این جنبش از جنوب لبنان در روز روشن و بادقت شدید و پس از گذشت چند روز از به شهادت رسیدن جهاد مغنیه و فرمانده ایرانی و دیگران انجام شد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل دوبار در محاسبه های خود اشتباه کرد بار اول وقتی که به کاروان حزب الله در قنیطره حمله کرد  و پس از آن از طریق طرف سوم به حزب الله و ایران از این عملیات معذرت خواهی  کرد و این مسئله تاکید می کند که وی نمی دانست فرمانده هان بزرگ در کاراوان حزب الله حضور داشتند. اشتباه دوم نتانیاهو این است که گمان داشت پاسخ حزب الله از جولان خواهد آمد، زیرا جناح چهارده مارس  با هرگونه اقدامات مقاومت که داخل خاک لبنان انجام شود به شدت مخالف است. 

پارادوکسهایی که وجود دارد این است که نتانیاهو مانند کشورهای عربی به ویژه سوریه گفت ما حق پاسخ را حفظ می‌کنیم. ابهت اسرائیل در چند سال گذشته به عنوان قدرت بزرگ فروپاشید و ارتش اش هیچ کسی را نمی ترساند بلکه بر عکس شد و این ارتش با شکست سنگینی از نوار غزه رو به رو شد در حالی که مساحت این منطقه صد و پنجاه مایل بیشتر نیست.. اگر نتانیاهو می توانست به حمله به نیروهای خود در کشتزارهای شبعا پاسخ دهد یک لحظه ای درنگ نمی کرد، اما وی از شکست نظامی ترسید که می تواند به شکست سیاسی وی در انتخابات پارلمانی منجر شود. فرماندهی نظامی اسرائیل به خوبی می داند هر جنگی به جنوب لبنان رخ دهد در آن پیروز نخواهد شد و پیامدهای آن وخیم خواهد بود، زیرا نه تنها حزب الله از لحاظ فناوری و تسلیحاتی پیشرفت کرده، بلکه احتمال دارد مقاومت فلسطین در نوار غزه وارد ماجرا شود. تسلیت گفتن مکتوب محمد ضیف، فرمانده گردان های قسام (شاخه نظامی جنبش حماس) به سید حسن نصر الله و فرماندهی سپاه ایران نشان می دهد که در روز روشن، جنبش حماس به جناح ممانعت بازگشت.  قطب نما واقعی جهاد به فلسطین و سرزمین اشغالی و اماکن مقدس آن اشاره می کند و هرکسی از حزب الله به علت مداخله در سوریه در کنار نظام حاکم سوریه -مداخله مردود-انتقاد می کند. باید همچون  این جنبش باشد  و در فلسطین مداخله کند که این مداخله با هیچ مخالفتی رو به رو نمی شود جز افرادی که در کنار اسرائیل ایستاده اند.

عبد الباری عطوان در ادامه افزود: اسرائیل در این روزها از اقدامات تلافی جویانه گروه های مقاومت و انزوای بین المللی به علت جنایت های خود و اقدامات شهرک سازی در خاک فلسطین ترس و وحشت دارد. سخنان درباره موازنه ترس مسئله قدیمی شده است، زیرا اسرائیل در مقابل اراده مقاومت شکست خورده است و شکی نداریم که اوضاع در جبهه جولان ملتهب می شود. احتمال می رود، پاسخی که نتانیاهو به این وعده داده بود هرگز صورت نگیرد و اگر چنین پاسخی صورت بگیرد با مقاومت شدید و ده ها هزار موشک که شهرک ها را هدف قرار می گیرد، رو به رو می شود. ما منتظریم چه کسی در ابتدا انتقام می گیرد آیا نتانیاهو یا سید حسن نصر الله و همپیمانش سردار جعفری ؟ چگونه این انتقام گرفته خواهد شد. یقینا باوجود این که هرکسی می تواند تیر اول را بزند اما در پایان اسرائیل بازنده بزرگتر خواهد بود.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار