پيام بانك ايران زمين به اولين اجلاس حاميان محيط زيست:

گسترش بانکداری الکترونیک برای حمایت از محیط زیست

مدير عامل بانك ايران زمين گفت:بانكها مي‌توانند به عنوان بخشي از شاكله نظام اقتصادي با تدوين و هدايت سياستهاي اعتباري به سمت گسترش بانكداري الكترونيك، حمايت از پروژه‌هاي سازگار با محيط زيست و اعطاي وام به خريداران خانه‌ و خودروهاي سبز كه مسائل زيست محيطي را رعايت كرده‌اند، گامهاي مهم و موثري در اين زمينه بردارند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي بانك ايران زمين؛ اجلاس سراسري حاميان محيط زيست با حضور بيش از ۶۰۰ نفر از دوستداران و فعالان اين حوزه، با همكاري موسسه بين المللي پرديس شريف و دانشكده محيط زيست دانشگاه تهران و نظارت سازمان حفاظت محيط زيست برگزار گرديد.

سيد علي در خصوص اهميت حضور بانكها به عنوان حامي در كنار محيط زيست ايران گفت: بانك‌ها به عنوان نهادهايي اجتماعي در كنار ارائه خدمات اقتصادي به مردم مي‌بايست به اين جزء جدايي ناپذير از مسئوليت اجتماعي، يعني حمايت از محيط زيست نيز بپردازند.

وي در خصوص چگونگي حمايت بانكها از محيط زيست اظهار داشت:بانكها مي‌توانند به عنوان بخشي از شاكله نظام اقتصادي با تدوين و هدايت سياستهاي اعتباري به سمت گسترش بانكداري الكترونيك، حمايت از پروژه‌هاي سازگار با محيط زيست و اعطاي وام به خريداران خانه‌ و خودروهاي سبز كه مسائل زيست محيطي را رعايت كرده‌اند، گامهاي مهم و موثري در اين زمينه بردارند.

مدير عامل بانك ايران زمين با اشاره به تلاش هاي صورت گرفته در صنعت بانكداري كشور پيرامون ارائه خدمات مبتني بر حفاظت از محيط زيست گفت: امروز بانك‌ها و موسسات مالي در دنيا مفهوم بانكداري سبز را به رسميت شناخته‌اند و بانكهاي كشور ما نيز با حركت به سمت اين نوع از فعاليت اقتصادي را آغاز و با ارائه محصولات و خدمات سبز سعي در ايفاي نقش خود دارند.

وي با اعلام اين مطلب كه بانك‌ها جزء ارگانهاي پيشرو در محافظت از محيط زيست هستند؛خاطرنشان كرد:پرداختن به بانكداري سبز و نگاه به منافع عمومي بخشي از رسالت اجتماعي بانك‌ها است، مشتريان از بانك‌ها انتظار دارند كه ضمن حفاظت از منافع مالي آنها، در جهت حفاظت از محيط زيست گام برداشته و وظيفه خود را در اين حوزه را به اجرا گذارند.

مدير عامل بانك ايران تاكيد كرد: از اين پس بانك ايران زمين با گسترش بانكداري سبز به عنوان يكي از حاميان، در كنار محيط زيست كشور خواهد بود.

همزمان با برگزاري اين اجلاس نمايشگاهي از دستاوردهاي موسسات حاضر در اين همايش برگزار شد و مديرعامل بانك ايران زمين، ضمن بازديد از آنها در غرفه انجمن يوزپلنگ آسيايي حاضر شد و با مسئولان اين انجمن مردم نهاد به گفتگو پرداخت.

وي ضمن آشنايي با عملكرد اين انجمن مردمي از تلاشهايي كه اين نهاد و سازمان‌هاي مختلف در راستاي حفاظت از اين گونه ي در حال انقراض انجام داده‌اند، قدرداني كرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار