دادگاه مصر، گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس را در زمره سازمانهای تروریستی قرار داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبری گزارش داد؛ دادگاه رسیدگی به پرونده‌های فوری در قاهره امروز شنبه گردان‌های عزالدین قسام را سازمانی تروریستی اعلام و همه فعالیت‌های این گروه را در مصر ممنوع و حکم مصادره اموال و دارایی‌های آن را در مصر صادر کرد. طبق حکم این دادگاه، همه اعضای شاخه نظامی حماس، تروریست تلقی می‌شوند.
 
در دادخواستی که یک وکیل مدافع مصری علیه حماس برای دادگاه فرستاده بود آمده است: گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی و جهادی جنبش حماس در حملات تروریستی در داخل کشور (مصر) دست دارد و از تونل‌های حفر شده در مرز برای ورود به مصر و تامین هزینه عملیات تروریستی خود و قاچاق سلاح استفاده می‌کند تا با هدف قرار دادن ارتش و پلیس و ارعاب شهروندان در حملات تروریستی، به امنیت و ثبات مصر ضربه بزند. 

گردان‌های عزالدین قسام در سال 1991 به دست صلاح شحاده، محمود  المبحوح، عماد عقل، و یحیی عیاش تاسیس شد و نام خود را از شیخ عزالدین قسام، شیخ فلسطینی سوری تبار گرفته است که با نیروهای استعمارگر انگلیسی و گروه های یهودی در فلسطین جنگید و در سال 1935 به دست نیروهای انگلیسی در جنین کشته شد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار