سرپرست دفتر آموزش و ارتقا سلامت وزارت بهداشت:

با خود مراقبتی و امید سرطان‌ قابل پیشگیری و درمان است

دکتر رفیعی فر گفت: هر چند بخشی از علل پیدایش سرطان ارثی است ولی با آموزش صحیح در جامعه‌ و ایجاد خود مراقبتی‌ می‌توان از پیدایش سرطان‌ پیشگیری کرد ضمن اینکه با پیدایش‌ سرطان و ایجاد امید در کنار درمان می‌توان به روند درمان کمک چشمگیری کند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر رفیعی فر سرپرست دفتر آموزش و ارتقا‌ سلامت وزارت بهداشت در نشست خبری پوشش ملی مبارزه با سرطان گفت: 10 گام عمده برای پیشگیری از سرطان می‌توان بر شمرد گام اول و مهم ترین گام، عدم مصرف سیگار‌ و قلیان و دخانیات است در مرحله بعد پیاده روی روزانه به میزان حداقل 30 دقیقه می‌تواند از بروز سرطان پیشگیری کند ضمن اینکه مصرف روزانه 5 وعده میوه و سبزی‌جات بسیار کمک کننده خواهد بود. 
 
 وی افزود: در کنار مصرف میوه و سبزیجات کاهش مصرف روزانه نمک، شکر، قند و روغن بسیار مهم است همچنین مدیریت وزن و پرهیز از اضافه وزن و چاقی چرا که این عوامل در کنار بروز سرطان عامل بیماری‌هایی چون فشار خون و دیابت‌ و مشکلات قلبی- عروقی‌ هم هستند. 
 
دکتر رفیعی فر گفت: در زمینه جلوگیری از سرطان پوست، نقش استفاده از کرمهای ضد آفتاب بسیار واضح است، ضمن اینکه از سایر قسمت‌های پوست هم باید در برابر اشعه ماورای بنفش‌ آفتاب حفاظت کرد ضمن اینکه از سایر آلاینده‌های سرطان زا هم باید پرهیز کرد. 
 
وی در ادامه عدم مصرف الکل و مواد مخدر‌، مهربانی با خود، دیگران و محیط زیست و شناخت علائم هشدار دهنده سرطان زا و مراجعه به موقع به پزشک را بسیار با اهمیت و قابل توجه داشت. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار