مدیر کل دفتر برنامه ریزی و ازدواج تعالی خانواده گفت: دستور العمل آموزشگاه خانواده در حال تدوین است که تلاش داریم با همکاری دیگر مراجع در زمانی کمتر از یکسال این آموزشگاه‌ها درکشور تشکیل شود.

 بهمن بهمنی مدیر کل دفتر برنامه ریزی و ازدواج تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تشکیل آموزشگاه خانواده در کشور اظهار کرد: به منظور ایجاد و تشکیل ساختارهای موثر، حرفه‌ای و تخصصی در جامعه و آموزش چگونگی مواجهه با مسائل زندگی از جمله ازدواج، فرزند پروری، حل تعارض روابط اجتماعی،‌تربیت سالم اعضای خانواده، پاسخ به نیازهای خانواده نیازمند تشکیل آموزشگاه‌هایی هستیم که در آن خانواده با کارشناسان مجرب تحت آموزش قرار گیرند.
 
وی با اشاره به اینکه در جامعه اسلامی ایران جای چنین خدمات در کشور خالی است اظهار کرد: با توجه به اینکه واحد فعالیت در اداره کل برنامه ریزی ازدواج و خانواده، خانواده است وزارت ورزش و جوانان با هماهنگی سازمان‌های زیربط دستور العمل تشکیل آموزشگاه خانواده را در حال تدوین دارد.
 
بهمنی با اشاره به اینکه ازدواج وسیله‌ای برای تشکیل ساختاری به اسم خانواده است تصریح کرد: در این آموزشگاه‌ها خانواده یک همچنین ساختاری را درونی می‌کند و از طریق مشاوره برای بهتر زندگی کردن آموزش می‌بیند.
 
مدیر کل دفتر برنامه ریزی و ازدواج تعالی خانواده در خصوص زمان تشکیل آموزشگاه خانواده در کشور عنوان کرد: با توجه به اینکه تشکیل چنین آموزشگاه‌هایی نیازمند ایجاد زیر ساختهای لازم است انتظار می‌رود در زمان مناسبی تا یک سال آینده این آموزشگاه‌ها تشکیل شود.
 
بهمنی در ادامه به ویژگی‌ها و شرایط شرکت در این آموزشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: هر کسی که علاقمند به آموزش بهتر زندگی کردن در جامعه است بدون شرایط سنی می تواند در این آموزشگاه‌ها شرکت کند.
 
وی در پایان گفت: متولی تشکیل آموزشگاه خانواده وزارت ورزش و جوانان است اما در همکاری با وزارت ارشاد سازمان تبلیغات و وزارت کشور و آموزش و پرورش می‌تواند انجام گیرد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: تدوین ، خانواده ، آموزشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار