رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها پیشنهاد کرده است.سالروز شهادت شهید باکری به عنوان روز شهردار در تقویم ملی ثبت شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، غلامرضا بصیری  رئیس شورای عالی استان‌ها درخصوص مباحث مطرح شده در نخستین جلسه هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها در سال دوم دوره چهارم شوراها، گفت: یکی از پیشنهادات ما در این جلسه نامگذاری یک روز به عنوان روز شهردار بود که پس از بررسی ها، بهترین زمان ممکن برای این روز، سالروز شهادت شهید باکری است.

وی افزود: سالروز شهادت شهید باکری از این جهت به عنوان روز شهردار پیشنهاد شد که این شهید بزرگوار شهردار ارومیه بود و با شروع جنگ به عنوان فرمانده به مناطق عملیاتی عازم و به درجه رفیع شهادت نائل شد.

رئیس شورای عالی استان‌ها با تاکید بر اینکه به عنوان یک اقدام ارزشی به ثبت روز شهردار نگاه می‌کنیم، تصریح کرد: به زودی این پیشنهاد را به صحن شورای عالی استان‌ها خواهیم برد و آن را به رای خواهیم گذاشت.

بصیری پور ادامه داد: سایر اعضا پیشنهاداتی داشته‌اند که باید آنها را به صحن علنی ببریم تا بررسی شود؛ ضمناً معتقدیم که در هر جلسه و هر اجلاسیه باید چند طرح کامل که گره‌گشای کار شهردارهای‌ها باشد، به صحن شورا بیاید.

* تشریح رسالت اصلی شورای عالی استان‌ها


وی با اشاره به ارجاع مصوبات صحن شورای عالی استان‌ها در قالب طرح به مجلس و یا در قالب لایحه به دولت، اظهار داشت: امروز رسالت اصلی شورای عالی استان‌ها در تنظیم و تهیه طرح هایی است که به کمک شهرداری‌ها بیاید و برای آنان درآمدی پایدار را تضمین کند؛ چرا که امروزه خیلی از شهرداری‌ها مشکل درآمد پایدار دارند.

بصیری پور با اشاره به هزینه‌های بالای حمل و نقل عمومی، تصریح کرد: اگرچه سیستم حمل و نقل عمومی هزینه‌های نسبتاً سنگینی دارد و لیکن بایستی این وسایل برای مردم به قدری ارزان باشد که تردد وسایل نقلیه شخصی به صرفه نباشد و مردم از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.
وی ادامه داد: یک موضوع کاملا شفاف در حمل و نقل عمومی این است که این نوع حمل و نقل باید برای مردم ارزان باشد. ما این طرح ها را در اجلاس‌های آتی پیگیری می‌کنیم تا برای آنها طرح تنظیم شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها در پایان اظهار امیدواری کرد که با طرح‌های اینچنینی بتوان انتظارات مردم را برآورده کرد.

انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار