نرخ افراد خانه‌دار در آمریکا به پایین‌ترین میزان خود در 20 سال گذشته رسید.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "پرس تی‌وی"، نرخ افراد خانه‌دار در 20 سال گذشته به پایین‌ترین حد رسید.

مالکیتِ خانه در آمریکا با وجود برخی پیشرفت‌ها در فعالیت‌های اقتصادی به پایین‌ترین حد خود در 20 سال گذشته رسید.

وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد سهم آمریکایی‌هایی که صاحب خانۀ شخصی هستند در سه ماهۀ آخر سال پیش (2014) 64% بود که که پایین‌ترین میزان از سال 1994 به حساب می‌آید.

مالکیت خانه در ایالات متحده در هر چهار ناحیۀ آمریکا در سه ماهۀ آخر سال دچار افت شد که این کاهشِ نرخ، تقریبا در همۀ گروه‌ها مشهود بوده است.

میزان مالکیت خانه که در سال 2004 به 69.4% رسیده بود، در سه ماهۀ سوم سال 2013 به 64.3% بود.

شمار خریدارانی که برای اولین بار صاحب خانه شدند در سال 2014 به پایین‌ترین حد در تقریبا سه دهه اخیر رسید.

بر طبق گزارش ادارۀ آمار آمریکا، بیش از 73% از آمریکایی‌های سفید‌پوست در حال حاضر خانه‌دار هستند. در مقایسه، 43% از آفریقایی-آمریکایی‌ها و 46% از اسپانیایی‌ها مالک خانه هستند.

این مسئله اصلی‌ترین دلیل نابرابری ثروت نژادی گسترده در ایالت متحده است.

در سال 2013، دارایی سفیدپوستان 13 برابر دارایی متوسط خانه‌داران سیاه‌پوست و 10 برابر دارایی هیسپانیکها بود. در مقایسه با سال 2010، سفیدپوستان 8 برابر سیاه‌پوستان و 9 برابر هیسپانیکها دارایی داشتند.

از آنجا که خانه‌داران آفریقایی-آمریکایی و هیسپانیک ها در سال 2008 در پی بحران مسکن و گرفتن وام‌های چپاول‌گرایانه اندک دارایی‌های خود را نیز از دست دادند، متحمل ضررهای سنگینی شدند.

"مایک کالهون" مدیر اجرایی یکی از مراکز اعطای وام در آمریکا می‌گوید: "سرنوشت کل اقتصاد تحتِ تاثیر این مسئله خواهد بود که ما چطور این شکاف موجود در مالکیت خانه را تغییر دهیم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار