روز آخر رالی داکار در شرایطی برگزار شد که این رویداد در نوع خود حاشیه های زیادی داشت.

حواشی رالی داکار 2015به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران باران وحشتناک مسیر مسابقه را بسیار لیز کرده بود و برگزارکنندگان را مجبور کرد تا زمان مسابقه را کاهش دهند.

در نهایت این تصمیم به نفع صدرنشینان بخش های مختلف داکار شد و به آنها این امکان را داد تا بوئنوس آیرس بتوانند پیشتازی شان را حفظ کنند. 

در همین راستا بود که مارک کوما موفق شد برای پنجمین بار عنوان قهرمانی را از آن خود کند. این در شرایطی بود که ژوآن باردا حدوداً 12 متر در همان هفته اول از حریف خودش پیش بود.

 کاپیتان تیم ردبول کی.تی.ام هرگز در مصاف با ژوآن تسلیم نشد تا برای اولین بار در تاریخ موتورسواری خودش بتواند دو بار پشت سر هم عنوان قهرمانی را از آن خود کند. در نهایت ای پیروزی کوما تیم کی.تی.ام را برای چهاردمیهن بار در داکار به عنوان قهرمانی نائل کرد. 

در بخش اتوموبیلها، ناصر العطیه قطری موفق شد تا پیشتازی اش را که از روز دوم مسابقات به دست آورده بود، حفظ کند و در بخش رانندگان به مقام قهرمانی برسد.
 راننده قطری "قطر ردبول رالی تیم در کنار متیو بومل، کمک راننده اش از اولین مرحله کنترل مسابقه را در دست داشتند، در مرحله ششم سریعترین زمان را ثبت کردند و در هیچ مرحله ای از مقام هفتم پایینتر نیامدند ( آن اتفاق هم به دلیل مشکل العطیه در ارتفاع حادث شد).

با این تفاسیر، العطیه برای دومین بار در داکار عنوان قهرمانی را از آن خود کرد و بهترین هدیه تولد را به متیو داد. 
در شرایطی که ردبولی ها در بخش موتور و ماشین عنوان های قهرمانی را درو کردند، بیشترین حجم احساسات ناشی از قهرمانی در بخش کامیون ها برای ردبول رقم خورد. آیرات مردیف جا پای پدرش گذاشت و در نهایت با تیم کاماز به رویایی دست یافت که در تمام سال های حضور پدرش، ایلگیزار، در رقابت ها از دستش در رفته بود و در نهایت هم شش ماه پیش که فوت کرد آنرا با خود برد.
 قهرمانی در رالی داکار:

 با این حال آیرات و تیم روسی کاماز عناوین را در بخش کامیون های رالی داکار درو کردند. آیارت نه تنها عنوان قهرمانی را از آن خود کرد بلکه بقیه کامیون های این تیم عناوین دوم و سوم را توسط ادوارد نیکولائف، قهرمان سال های گذشته داکار و آندری کارگینوف از آن خود کردند. 

رده بندی کلی داکار در سه بخش موتور، اتوموبیل و کامیون به شرح زیر است:
بخش اتوموبیل ها:
1.ناصر العطیه ( قطر) از تیم قطر ردبول رالی با زمان 40 ساعت و 32 دقیقه و 25 ثانیه
2.ژینی یل دو ویلیه ( افریقای جنوبی) از تیم تویوتا با اختلاف 35 دقیقه و 34 ثانیه
 

بخش موتورها:
1.مارک کوما ( اسپانیا) از تیم کی.تی.ام با زمان 46 ساعت و 3 دقیقه و 6 ثانیه
2.پائولو گونسالوز ( پوئرتوریکو) از تیم هوندا با اختلاف 16 دقیقه و 53 ثانیه

بخش کامیون ها:
1.آیرات مردیف ( روسیه) از تیم کاماز با زمان 42 ساعت و 22 دقیقه و یک ثانیه
2.ادوارد نیکولائف ( روسیه) از تیم کاماز با اختلاف 13 دقیقه و 52 ثانیه
3.آندری کارگینوف (روسیه) از تیم کاماز با اختلاف 51 دقیقه

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار