خضری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تاکید کرد

عدم هماهنگی رشد بیمه‌ها با درآمدهای حوزه سلامت/ ضرورت اتخاذ تصمیمات مناسب از سوی دولت و کمیسیون تلفیق

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس معتقد است در حال حاضر رشد بیمه‌ها که باید متناسب با درآمدهای اختصاصی حوزه سلامت 30 درصد در نظر گرفته شود،‌تنها 13درصد رشد داشته است.

«رسول خضری» نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به این که 30 درصد از افزایش بودجه حوزه سلامت از بخش درآمدهای اختصاصی این حوزه کسب شده است، گفت: درآمدهای اختصاصی، معطوف به مجموع پرداخت از جیب مردم و فرانشیز بیمه‌ها می‌شود.
 
وی افزود: در حال حاضر رشد بیمه‌ها که باید متناسب با درآمدهای اختصاصی حوزه سلامت 30 درصد در نظر گرفته شود به 13درصد رشد، دست یافته است.
 
خضری تصریح کرد: در این مقطع پارادوکسی وجود دارد که اگر کمیسیون تلفیق مجلس و مجموعه دولت به فکر چاره‌اندیشی در راستای رشد بیمه‌ها، در درآمدهای اختصاصی حوزه سلامت نباشند با عدم کاهش پرداخت از جیب مردم مواجه می‌شویم.
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: درست است که ما می‌گوییم 59 درصد درآمدهای حوزه سلامت را افزایش داده‌ایم ولی نباید فراموش کنیم که 30 درصد از این منابع اختصاصی معطوف به فرانشیز و بیمه‌ها می‌‌شود.
 
این نماینده مجلس متذکر شد: ضروری است بیمه‌ها و فرانشیز درمانی متناسب با هم رشد داشته باشند، تا کاهش پرداخت از جیب مردم محقق شود.
 
وی در توضیح این مسئله بیان داشت: کاهش پرداخت از جیب مردم زمانی تحقق می‌یابد که ما بتوانیم بیمه‌ها را هم به مقادیر لازم ارتقاء دهیم چرا که در حال حاضر رشد بیمه‌ها متناسب نیست.
 
وی گفت: حداقل رشد بیمه‌ها باید بین 20 الی 22 درصد باشد تا پرداخت از جیب مردم به زیر ده درصد برسد.
 
خضری در پایان خاطرنشان کرد: ضروری است کمیسیون تلفیق مجلس و دولت در یک برنامه هماهنگ در رابطه با ساز و کارهای رشد بیمه‌ها در بودجه سال آینده تصمیمات مناسبی اتخاذ کنند.

گفتنی است؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در حاشیه یک برنامه با ابراز تاسف از نبود حمایت‌های بیمه‌ای و غیر بیمه‌ای در خصوص برخی از بیماری‌ها گفت: امیدواریم بر اساس آنچه که رئیس جمهور در جلسه اخیر هیات وزیران گفتند، نظام سلامت به سمتی پیش رود که مردم به دلیل بیماری فقیر نشوند و در عین حال ان‌شاءالله بیمار نشوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار