حقیقت پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دیدار "روت" و "عارف" ارتباطی به مجلس ندارد/ مسئولین اداره کل تشریفات مجلس یکشنبه به کمیسیون امنیت ملی پاسخ می‌دهند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به درخواست دیدار عارف با خانم کلودیا روت از سوی مجلس گفت: مسئولین اداره کل تشریفات مجلس برای پاسخگویی به پاره‌ای از مسائل به کمیسیون امنیت ملی، می‌آیند.

ترتیب دیدار «منصور حقیقت‌پور» نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در مورد موضوع درخواست دیدار «محمدرضا عارف» و نایب رئیس مجلس آلمان از سوی مجلس واکنش نشان داد.  
 
وی درباره مجوز مجلس مبنی بر دیدار عارف و کلودیا روت افزود: درخواست دیدار عارف و نایب رئیس مجلس آلمان ارتباطی به مجلس ندارد.
 
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: نایب رئیس مجلس آلمان تنها میهمان وزارت امور خارجه بوده است.
 
** نماینده وزارت امور خارجه درباره تنظیم ملاقات‌های خانم "روت" به کمیسیون امنیت پاسخ می‌دهد

حقیقت‌پور متذکر شد: قصد داریم نحوه تنظیم ملاقات‌های خانم روت با برخی از مسئولین کشور را در جلسه روز یکشنبه هفته آینده با حضور نمایندگان وزارت خارجه در کمیسیون امنیت ملی به طور جدی بررسی کنیم.
 
وی در توضیح  ترتیب دیدارهای خانم "روت" با مجلس تصریح کرد: خانم روت توسط وزارت امور خارجه به ایران دعوت شده و این وزارتخانه از حجت‌الاسلام ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس، تقاضای جلسه مجلس با خانم روت را داشته که ایشان هم تنها با دو جلسه موافقت کرده است.
 
این نماینده مجلس تصریح کرد: خانم "روت " میهمان مجلس شورای اسلامی نبوده است.  
 
حقیقت‌پور در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهارات چند روز گذشته عارف در مورد این که درخواست دیدار وی با روت از سوی اداره کل تشریفات مجلس ترتیب داده شده است، گفت: ما در جلسه یکشنبه آینده کمیسیون امنیت ملی به علاوه دعوت از نمایندگان وزارت امور خارجه از مسئولین اداره کل تشریفات مجلس هم دعوت به عمل می‌آوریم. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار