در حال حاضر برای بیماریهای مختلف اعم از عفونی‌ و مزمن انواع و اقسام داروها مصرف می‌شود که این موضوع به طور عمده ناشی از عدم آگاهی مصرف کنندگان از اثرات و عوارض داروها است.

علیرضا توسلی استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بسیاری از افرادی که دارو مصرف می‌کنند به درستی نمی‌دانند که داروها مصرفی قرار است چه فایده‌ای برای بدن داشته باشد و از اثرات دارو هم بی‌اطلاع هستند. 

وی افزود: بر طبق شواهد موجود ایران جزو 20 کشور پرمصرف در زمینه دارو به ویژه آنتی‌بیوتیکها است و در منطقه نیز اگر نگوییم اول لااقل دوم از نظر مصرف دارو هست. 

توسلی با بیان اینکه بسیاری از موارد مصرف داروها بی‌رویه و غیرمنطقی است، تاکید کرد: در حال حاضر برای بیمارهای مختلف اعم از عفونی و مزمن انواع و اقسام داروها مصرف می‌شود که این موضوع به طور عمده ناشی از عدم آگاهی مصرف کنندگان از اثرات و عوارض داروها است. 

وی با اشاره به اینکه آنتی‌بیوتیک از جمله داروها پرمصرف هستند که در موارد قابل ملاحظه‌ نیازی به مصرف آنها نیست، یادآور شد: مقاوم شدن میکروبها و ایجاد گونه‌های خطرناک از عواقب مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیکها است. 

توسلی گفت: بروز بیماریهای خطرناک به ویژه بروز آسیب‌ها و بیماریهای کلیوی و اختلالات مغزی و عصبی نیز از عواقب بیش از اندازه مسکنها و داروها ضد درد است. 



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار