"مارک کرک"، سناتور جمهوری خواه، مشترک جدید مجله فکاهی شارلی ابدو فرانسه شد که با انتشار تصاویر توهین آمیز به مقدسات مسلمانان موجی از خشم در جهان اسلام ایجاد کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، سناتور جمهوری خواه مارک کرک که آبونه نشریه شارلی ابدو شده است در پیامی ضمن ابراز افتخار از این که مشترک جدید شارلی ابدو شده است از مسئولان این نشریه فرانسوی خواست روند اشتراک آن را تسهیل کنند.

"مارک کرک" که روز پنجشنبه پس از نشست جدی سنای آمریکا درباره برنامه هسته ای ایران در یکی از راهروهای کنگره سخن می گفت، ابراز امیدواری کرد همکاران وی در کنگره نیز در خصوص شارلی ابدو همانند او عمل کنند.

یک روز پس از حمله افراط گرایان به دفتر شارلی ابدو در پاریس، این سناتور جمهوری خواه آمریکایی از 54 همکار جمهوری خواه خود در سنا خواسته بود، مشترک شارلی ابدو شوند. وی در صفحه توئیتر خود تاکید کرده بود تروریسم هرگز نباید آزادی بیان را خاموش کند(!).

"مارک کرک" هنوز نشریه شارلی ابدو را پس از مشترک شدن دریافت نکرده و نظر خاصی درباره لحن طنزآمیز این نشریه ندارد. اما این سناتور جمهوری خواه آمریکایی که طرفدار اتخاذ یک موضع سرسخت بر ضد ایران است، به تبلیغ برای شارلی ابدو در ایالت ایلینویز ادامه می دهد.

مارک کرک تاکید کرد: من از همه ساکنان ایالت ایلینویز می خواهم مشترک نشریه شارلی ابدو شوند. من امیدوار هستم که تقاضای اشتراک این نشریه از طرف ساکنان شیکاگو ( مرکز ایالت ایلینویز) روز به روز افزایش یابد.

وی از سال 2010 نماینده این ایالت در سنای آمریکا است و پیش از وی تا سال 2008، باراک اوباما کرسی این ایالت را در سنا در اختیار داشت.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار