مکان‌های تاریخی جهان/

"قلعه حصار" یکی از قدیمی‌ترین آثار تاریخی آسیای مرکزی + تصاویر

قلعه حصار تاجیکستان با سابقه تاریخی و باستانی 3000 ساله به عنوان یکی از قدیمی‌ترین آثار تاریخی بجامانده در آسیای مرکزی از فراز و نشیب روزگار و قدمت کهن خود حکایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ آسیای مرکزی دارای سابقه کهن تاریخی و فرهنگ دیرینه‌ای است که شناخت و شناساندن فرهنگ، آیین و تاریخ آن علاوه بر یادآوری مشترکات فراوان با سرزمین پهناور ایران، ضروری و از جذابیتی خاص برخوردار است.

تاجیکستان نیز سرزمینی با قدمت تاریخی و آثار باستانی بسیاری است که فارس تلاش می‌کند، خوانندگان خود را به مرور با میراث بجامانده تاریخی و آداب و رسوم این کشور زیبا آشنا کند.

در قسمت اول نگاهی بر اماکن تاریخی و فرهنگی تاجیکستان به معرفی یکی از این مناطق کهن، یعنی "قلعه حصار" به عنوان یکی از قدیمی ترین اماکن منطقه در غرب شهر دوشنبه پایتخت این کشور خواهیم پرداخت.

منطقه حصار که مهم ترین اثر تاریخی آن "قلعه حصار" متعلق به قرن 17 میلادی است، همه ساله تعداد زیادی از بازدیدکنندگان و جهانگردان را در آغوش خود فرا می‌گیرد از جمله در سال 2011 میلادی 1527 شهروند خارجی از این قلعه و دیگر اماکن تاریخی آن بازدید نمودند و 11 هزار از مردم تاجیکستان نیز برای بازدید به این شهرستان آمدند.

قلعه حصار در هفت کیلومتری سمت جنوب شهرک حصار واقع شده که نماد فرهنگ باستانی حدود 3 هزار ساله مردم تاجیک و همزمان یکی از بناهای تاریخی آسیای مرکزی محسوب می‌شود.





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار