معلمان زن پاکستانی سلاح بدست می‌شوند!

معلمان زن در شهر پیشاور پاکستان تصمیم دارند نحوه استفاده از سلاح جنگی را آموزش ببینند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ معلمان زن در شهر پیشاور پاکستان تصمیم دارند نحوه استفاده از سلاح جنگی را آموزش ببینند.

پس از آنکه عناصر طالبان در ماه دسامبر سال گذشته (2014 میلادی) به مدرسه‌ای در پیشاور پاکستان حمله کردند و در این حمله بیش از 140 دانش آموز کشته شدند، معلمان دانشکده سرحدات زنان در پاکستان نیز از پلیس این کشور خواستند روش استفاده از سلاح‌های نیمه خودکار را به آنان بیاموزد.

به منظور جلوگیری از تکرار این گونه حوادث، دولت پاکستان نیز به معلمان این کشور اجازه حمل سلاح را داده است.

یکی از معلمان زن پاکستانی در همین رابطه گفت: من تاکنون هرگز در طول زندگی خود سلاح به دست نگرفته ام ولی در این شرایط فوق العاده مجبورم اقدامات غیرعادی انجام دهم.

از حمله ماه مارس به بعد که باعث شده است سطح هشدار در پاکستان به بالا ترین حد افزایش یابد، دولت این کشور نیز درخواست استقرار نگهبانان مسلح، حصاربندی با سیم خاردار و ساخت دیوارهای محکم را برای مدارس مطرح کرده است.

موسسات آموزشی زنان در پاکستان از جمله موسسه آموزشی سدره در منطقه قبایلی شمال غرب این کشور بارها هدف حمله تروریست‌هایی قرار گرفته است که با تحصیلات زنان مخالف هستند.

رئیس دایره عملیات پلیس پاکستان نیز اعلام کرد تاکنون دست کم 10 مدرسه چنین درخواستی را مطرح کرده اند. 

حمله 16 دسامبر سال 2014 میلادی عناصر طالبان به مدرسه‌ای در شهر پیشاور که با 9 ساعت گروگان‌گیری همراه بود، باعث ایجاد شوک بزرگی در این کشور شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار