مشاور ارشد تیم مذاکره‌کننده آمریکا با ایران:

امکان دستیابی به توافق هسته‌ای وجود دارد، اما تهران باید تصمیمات دشواری بگیرد

یک مقام ارشد در تیم مذاکره کننده آمریکا درباره امکان دست یابی به توافق جامع با ایران ابراز خوش بینی کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی وی نیوز، یکی از اعضای مهم هیئت نمایندگی آمریکا در مذاکرات با وجود زمان باقی مانده محدود تا ضرب الاجل تعیین شده و موانع بازدارنده قوی در آمریکا و ایران درباره امکان دست یابی به توافق ابراز خوش بینی کرد. 

"جیک سالیوان"، مدیر سابق برنامه ریزی سیاسی در وزارت امور خارجه آمریکا در دوره وزارت هیلاری کلینتون، در جمع 70 نفر از دانشجویان و اعضای هیئت علمی کالج دارتموث گفت که امکان دست یابی به توافق وجود دارد، اما تهران باید تصمیمات دشواری بگیرد و مذاکرات سختی در پیش است.

این اظهارنظر سالیوان یک روز پس از تصمیم دموکرات های سنای آمریکا برای به تعویق انداختن رای گیری درباره لایحه اعمال تحریم های شدیدتر علیه ایران تا اواخر ماه مارس- زمان مهم برای فرایند مذاکرات هسته ای- ارائه شده است. 

سالیوان 38ساله یکی از مشاوران ارشد تیم مذاکره کننده آمریکا با ایران است. وی همچنین یکی از معاونان سابق باراک اوباما رئیس جمهور و مشاور امنیت ملی جوبایدن معاون اوباما بوده است. 

وی در کالج داتموث به حوزه گسترده ای از سوالات در مسائل مختلف از جمله موضوع ایران پاسخ داد که دانیل بنجامین رئیس مرکز بین المللی دیکی- میزبان این نشست- مطرح کرده بود.

سالیوان به مانع تراشی های واشنگتن برای دست یابی به توافق جامع نیز اشاره کرد. به نظر وی این موانع تنها به خاطر اختلافات سیاسی در دولت ایجاد نشده است بلکه تصمیم گیری های دیگر از جمله اقدام اخیر جان بونر رئیس مجلس نمایندگان برای دعوت از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل برای شرکت در نشست مشترک کنگره در ماه مارس برای سخنرانی درباره اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران، نیز از دیگر مانع تراشی های واشنگتن در این مسیر است. 

وی همچنین مدعی شد نظیر چنین مانع تراشی هایی نیز در تهران به چشم می خورد. 


انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار