رئيس پيشين موساد در اظهاراتی اعلام کرد که سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره نمی تواند نظر رئیس جمهور آمریکا درباره ايران را تغيير دهد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت»، «میر داگان» رئيس پيشين سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی گفت: «من به نتانیاهو اعتماد نمی‌کنم. اقدامات وی برای ما هزینه‌هایی به دنبال خواهد داشت. سخنرانی وی نمی‌تواند نظر اوباما را درباره ایران تغییر دهد.» 

وی افزود: نتانیاهو با مواضعش نمی‌تواند موضع غرب را درباره موضوع ایران تغییر دهد اما اعمال وی روابط ما با آمریکا را به وضعی حاد خواهد کشاند که این موضوع هزینه گزافی را درآینده برما تحمیل خواهد کرد. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا سخنرانی آتی نتانیاهو در کنگره آمریکا می‌تواند از حصول توافقی بد با ایران جلوگیری کند؟ گفت: با این سخنرانی کاری از پیش نخواهد رفت. آمریکایی‌ها از موضع نتانیاهو آگاهند و به نظرم رفتن وی به آنجا نظر اوباما را تغییر نخواهد داد و حتی معتقدم که وی نمی‌تواند نظر کنگره را هم تغییر دهد. من می‌خواهم خودم این سوال را از نخست وزیر بپرسم که آیا مواضعش می‌تواند مواضع غرب را درباره ایران تغییر دهد یا نه؟ 

وی در پاسخ به این سوال که آیا مذاکرات با ایران به توافقی بد منتهی خواهد شد یا نه؟ گفت: آن‌ها سلاح اتمی ندارند. به نظرم اگر اسرائیل تصمیم به حمله بگیرد از توانایی آن برخوردار است اما سوالی که مطرح می‌شود این است که پنج دقیقه بعد چه روی خواهد داد. به نظرم این دردسرساز است. استفاده از خشونت بر ضد آن‌ها باید به عنوان آخرین چاره مطرح باشد. اگر مذاکرات به شکست بیانجامد باید از اقدامات تنبهی بر ضد آن‌ها استفاده کرد. 

رئیس پیشین موساد در ادامه در مقایسه بین نتانیاهو و شارون گفت «: شارون با آمریکایی‌ها مشاجراتی داشت اما آن‌ها را علنی نمی‌کرد بلکه با هوشمندی سیاسی با آن‌ها برخورد می‌کرد اما نتانیاهو به دنبال فتنه انگیزی است و همه کار‌هایش را علنی می‌کند. او تقابل زیادی با آمریکایی‌ها داشته است که با آرامش می‌شد برای آن‌ها راه حل پیدا کرد.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار