نگاه ویژه مجلس به صنعت هوایی در برنامه ششم توسعه

ورود سرمایه گذاران در بخش خصوصی نیازمند یک مزیت نسبی است که باید ایجاد شود و معافیت های مالیاتی می تواند یکی از این مزیت ها باشد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، عبدالکریم حسین زاده در گفتگو با پورتال شرکت هواپیمایی معراج ضمن بیان این مطلب کهترمیم و نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی می تواند باعث افزایش ضریب امنیت سفرهای هوایی در کشور باشد گفت: حرکت در مسیر حفظ سلامتی، آسایش و آرامش جامعه، به توسعه پایدار کشور کمک می کند چرا که این امر موضوعی است که می تواند برای صنعت هوایی کشور یک گام رو به جلو باشد.

وی عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه نگاه ویژه ای به صنعت حمل و نقل عمومی به خصوص در بخش هوایی دارد ضمن اینکهمجلس در تلاش است تا بستر های سرمایه گذاری را در بخش صنعت هوایی را روان سازی کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه با اشاره به اینکه تمامی تکالیف برنامه پنج ساله که در آن رشد سرمایه گذاری دیده شده است باید محقق شود گفت: یکی از اهدافی که ما می توانیم در این حوزه اجرایی کنیم ورود بخش سرمایه گذاران خارجی است.

حسین زاده تاکید کرد: ورود سرمایه گذاران در بخش خصوصی نیازمند یک مزیت نسبی است که باید ایجاد شود و معافیت های مالیاتی می تواند یکی از این مزیت ها باشد.

عضوهیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: باید در این راستا یک برنامه دراز مدت با زمان بندی مشخص تهیه شود و به تعهدات و زمانبندی پیش بینی شده متعهد بود،چرا که باید مشخص شود به چه شکل، با چه میزان سرمایه، با چه دوره بازگشت سودی و چه حجمی صنعت حمل و نقل هوایی را توسعه داد تا بتوانیم با وجود این پارامترها برنامه های توسعه ای را ارتقا دهیم.

وی در ادامه باتاکید بر اینکه مجلس در این راه دولت را حمایت کند خاطر نشان کرد: نگاه دولت یازدهم در راستای ورود بخش های خصوصی در تمامی عرصه ها نگاهی بسیار کامل است و مجلس نیز در این زمینه از برنامه های دولت در این خصوص حمایت می کند چرا که ورود سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این بخش می تواند پارامتر های بسیار خوبی در راستای کیفی سازی و بهبود صنعت هوایی کشور باشد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار