در پی تمدید حکم بازداشت دبیر کل جمعیت الوفاق مردم مناطق مختلف این کشور با تجمع گسترده، خشم خود را از این اقدام رژیم آل خلیفه نشان دادند و از هرگونه خرید و فروش و سوخت گیری و انجام معاملات رسمی و مالی امتناع و اینگونه معاملات را تحریم کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه خبری العالم، به دنبال تمدید حکم بازداشت شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین از سوی دادگاه رژیم آل خلیفه، مردم مناطق مختلف این کشور با تجمع گسترده، خشم خود را از این اقدام رژیم آل خلیفه نشان دادند. 

مردم بحرین از ظهر دیروز (چهارشنبه) تا شب، با برگزاری تجمع‌های اعتراض آمیز در مناطق مختلف، درحالیکه عکس‌های شیخ سلمان را دردست داشتند، با سردادن شعارهایی، این تصمیم را ظالمانه و هدف ازآن را ضربه زدن به مردم و مطالبات برحق آنان برشمردند. 

مردم بحرین اعم از فعالان، حقوقدانان و سیاستمداران و شخصیت‌ها و روحانیون با برگزاری تظاهرات گسترده در منطقه البلاد القدیم درمرکز شهر منامه زادگاه شیخ علی سلمان، تاکید کردند که اعتراض‌ها تا آزادی شیخ علی سلمان ادامه خواهد یافت و تا زمان تحقق همه خواسته‌هایشان از جمله تغییرات دموکراتیک و بازپس گیری همه حقوق مشروع خود آرام نخواهند نشست. 

نیروهای رژیم آل خلیفه با برخوردهای خشونت آمیز، تظاهرات مردم بحرین را سرکوب کردند و برای تعقیب تظاهرکنندگان از خودروهای زرهی و نیز از گازهای سمی و کشنده استفاده کردند که در نتیجه شماری از تظاهرکنندگان دچار حالت خفگی و مسمومیت شدند. 

در همین حال دبیر کل جمعیت اسلامی الوفاق بحرین در جلسه محاکمه خود، خواهان باز شدن میدان «اللؤلوه» به روی معترضان بحرینی شد. 

شیخ علی سلمان طی دفاعیات جلسه روز چهارشنبه دادگاه خود که «مرآه البحرین» بخشی از آن را منتشر کرده است، گفت: من خواهان باز شدن میدان «اللؤلؤه» و دادن اجازه تظاهرات و تجمع مسالمت آمیز به مردم هستم، زیرا این حق طبیعی آنان است. 

ارتش بحرین بعد از تخلیه میدان «اللؤلؤه» - کانون اعتراض‌ها مردمی از فوریه ۲۰۱۱ – با توسل به زور در اواسط ماه مارس و دو روز پس از یورش نیروهای سعودی به بحرین، این منطقه را محاصره کرده است. 

میدان اللولوه به سمبل و نقطه آغاز قیام مردم بحرین علیه رژیم آل خلیفه تبدیل شده است، به همین دلیل مسئولان بحرینی بعد از گذشت مدتی آن را تخریب کردند. 

 از سوی دیگز مردم بحرین در همراهی با فراخوان جمعیت اسلامی وفاق ملی، از هرگونه خرید و فروش و سوخت گیری و انجام معاملات رسمی و مالی در اعتراض به محاکمه ظالمانه شیخ علی سلمان، دبیرکل وفاق، امتناع و اینگونه معاملات را تحریم کردند. 

جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین با صدور بیانیه‌ای از توده‌های مردم و دوستداران شیخ علی سلمان ، و همه معترضان به محاکمه فریبکارانه و ظالمانه این روحانی بحرینی خواسته بود تا روز چهارشنبه (۸بهمن ماه) همزمان با محاکمه وی از هر گونه خرید و فروش و انجام معاملات رسمی امتناع ورزند. 

گزارش‌ها حاکی است که بازار‌ها و فروشگاه‌ها در مناطق مختلف بحرین شاهد رکود قابل توجهی است که نشانی از اعتراض مسالمت آمیز بحرینی‌ها به محاکمه سیاسی شیخ علی سلمان از رهبران برجسته مخالفان است. 

ملت بحرین همچنین شامگاه روز سه شنبه به عنوان شکلی از اعتراضات مسالمت آمیز که فقط خاص آنهاست، چراغ‌های منازل خود را خاموش کردند؛ آن‌ها در این اعتراضات به دنبال برخورداری از حقوق خود در آزادی بیان و مخالفت با گزینه‌های نظامی و سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز هستند که رژیم می‌خواهد از طریق همین اقدامات امنیتی آزادی و حقوق این ملت مظلوم را مصادره کند. ملت بحرین همچنین بر فراز بام خانه‌های خود فریاد الله اکبر سر دادند. 

جمعیت وفاق روز سه شنبه (۷بهمن ماه) وی یک روز قبل از آغاز محاکمه شیخ سلمان، از مردم و دوستداران شیخ سلمان خواسته بود تا از ساعت ۹ شب، سه شنبه، تا شش بعد از ظهر روز چهارشنبه از هرگونه خرید و فروش و معامله رسمی خودداری کنند. 

این جمعیت همچنین از مردم خواسته بود تا ساعت ۹ شب سه شنبه فریاد الله اکبر سردهند و چراغ سردر خانه‌های خود را از ساعت هفت شب خاموش کنند. 

یاد آور می‌شود که روز، چهارشنبه۸ آبان ماه، در جلسه محاکمه شیخ علی سلمان، قاضی دادگاه حکم بازداشت دبیرکل جمعیت وفاق بحرین را تا ۲۵ فوریه تمدید کرد و قرار است که جلسه بعدی دادگاه در همین تاریخ برگزار شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار