پایگاه اینترنتی پولیتیکو اعلام کرد که سه نفر از دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای خطاب به سخنگوی این مجلس خواستار به تعویق انداختن سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره شده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ پایگاه اینترنتی پولیتیکو نوشت: سه نفر از دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای خطاب به «جان بینر»، سخنگوی این مجلس خواستار به تعویق انداختن سخنرانی «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل در کنگره شده‌اند. 

این پایگاه اینترنتی در گزارشی به قلم «جیک شرمن» افزود: این افراد معتقدند سخنرانی ماه مارس نتانیاهو اسرائیل را در میان یک مشاجره سیاسی بین کنگره و کاخ سفید قرار داده است. 

این سه نماینده یعنی «کیت الیسون» از می‌نه سوتا، «استیو کوهن» از تنسی و «ماکسین واترز» از کالیفرنیا معتقدند دعوت از نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره در سوم ماه مارس به سه دلیل مضر است. 

نخست آنکه سیاست خارجی رئیس جمهور آمریکا را تضعیف می‌کند، دوم آنکه یک متحد نزدیک آمریکا را در میان یک مشاجره سیاسی داخلی گیر می‌اندازد وسوم به موقعیت یک نامزد انتخاباتی در یک رقابت خارجی کمک می‌کند. 

این دموکرات‌ها در نامه خود نوشته‌اند: سفر نخست وزیر اسرائیل در حال عادی فرصتی برای افزایش همکاری و حمایت دو حزبی است. اهمیت روابط ما با اسرائیل بیشتر از آن است که آلت دست بازی‌های سیاسی داخلی قرار گیرد. از این رو ما جدا از شما می‌خواهیم این دعوت را تا پس از برگزار شدن انتخابات عمومی اسرائیل و نتیجه گیری درمورد قانون تحریم‌های ایران به تعویق اندازید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار