حجت‌الاسلام والمسلمین علوی در شب شعر آیینی کشور:

اهانت‌کنندگان به ساحت پیامبر گرامی اسلام، تنها خودشان را تحقیر کردند

وزیر اطلاعات گفت: اهانت‌کنندگان می‌خواستند به تصور خودشان به قدر و منزلت پیامبر اکرم(ص) که روز به روز در جهان درخشان‌تر و بیشتر می‌شود آسیب برسانند، غافل از این که با این حرکت، تنها خودشان را حقیرتر می‌کنند.

به گزارش حوزه دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات شب گذشته در همایش شب شعر و بزرگداشت سیدالکریم حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام که با شرکت مداحان و شاعران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در محل سالن همایش‌های آستانه مقدس حضرت عبدالعظیم برگزار شده بود، حضور یافت.
 
حجت‌‌الاسلام والمسلمین علوی در این همایش ضمن تبریک و گرامیداشت ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی و امام حسن عسگری علیهم السلام و دهه فجر انقلاب اسلامی، طی سخنان کوتاهی، حضرت عبدالعظیم حسنی را به عنوان یک فقیه و محدث عصر و زمان خود دانست که نقشی بسیار ارزنده در پیوند بین شیعیان و حضرت امام هادی علیه‌السلام ایفا می‌کردند.
 
وی افزود: حضرت عبدالعظیم حسنی از چهره‌های درخشان علم و فقاهت و فضیلت است و برای ما یک الگوی سازنده است. در سال‌های آغازین امامت امام هادی علیه‌السلام که حضرت در سنین جوانی بودند، عبدالعظیم حسنی سن و سالی بالای 50 داشت اما در برابر ولایت امر مسلمین دارای تبعیت بود و عقاید خود را با امام عصر خویش که فاصله ی زیادی با وی داشت عرضه می‌کرد و با خط کش امامت و ولایت آنها را می‌سنجید که این بسیار ارزنده است و اینها برای ما درس آموزنده‌ای است که در برابر ولایت تبعیت نماییم و مسأله سن و سال و عنوان و امثال اینها در این زمینه جایگاهی ندارد.
 
وزیر اطلاعات هم چنین وجود حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام را برای شهرری افتخاری بزرگ برشمرد و گفت: به برکت این امام زاده واجب‌التعظیم، علمای بزرگ و ارزشمندی هم چون ثقه‌الاسلام کلینی و ابوالفتوح رازی و افراد دیگر از این سرزمین برخاستند و همگی به برکت وجود این امام زاده بزرگوار و آثار و میراث علمی اوست.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین علوی ضمن قدردانی از متولیان برگزاری همایش شب شعر و نو پردازی‌های انجام شده در این زمینه گفت: به موقعیت ایام تو دهنی شعرای عزیزمان به دهان یاوه‌سرایانی که به محضر رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله اسائه ادب کردند و می‌خواستند به تصور خودشان به قدر و منزلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله که روز به روز در جهان درخشان‌تر و بیشتر می‌شود آسیب برسانند غافل از این که با این حرکت، تنها خودشان را حقیرتر می‌کنند.
 
در پایان این مراسم باحضور وزیر اطلاعات، از تعدادی از مداحان و پیرغلامان اهل بیت عصمت و طهارت با اهدای لوح، تقدیر به عمل آمد.
 
همچنین در این مراسم برخی از شاعران و مداحان صاحب نام در مناقب حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام به مدیحه سرایی پرداختند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار