نوبخت در نشست خبری:

هر تصمیم سنجیده مجلس را برای حذف یارانه ثروتمندان اجرا می‌کنیم/ روحانی جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ترک نکرد

سخنگوی دولت در مورد بحث هایی که در مجلس برای حذف بخشی از دریافت کنندگان یارانه نقدی مطرح شده است گفت: ما هر تصمیم سنجیده و اجرایی که برای حذف ثروتمندان از دریافت یارانه نقدی در مجلس اخذ شود را اجرایی می‌کنیم.

هر تصمیم سنجیده مجلس را برای حذف یارانه ثروتمندان اجرا می‌کنیمبه گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، محمدباقر نوبخت روز چهارشنبه پس از پایان جلسه هیات دولت در نشستی خبری افزود: اطلاعات ما در مورد افراد کم درآمد تقریبا کامل است اما در ارتباط با افراد ثروتمند شناسایی شان راحت نیست.
 
وی ادامه داد: ما با استفاده از 40 پایگاه اطلاعاتی تلاش کرده ایم که اطلاعات افراد ثروتمند را تهیه کنیم اما هنوز این اطلاعات کامل نشده است.
 
نوبخت با اشاره به این که حذف بخشی از دریافت کنندگان یارانه ها بدون اطلاعات کافی کار مشکلی است و ممکن است ایراداتی داشته باشد گفت: مثلا در یک آپارتمان یارانه یک فرد حذف می شود و یارانه فردی که درآمد بیشتری دارد همچنان پرداخت می شود که ما نمی خواهیم چنین شرایطی در کشور ایجاد شود.
 
وی تصریح کرد: ما اگر اطلاعاتمان کامل شود قطعا نیازمندیم که این پول را برای بهداشت و درمان و اشتغال هزینه کنیم؛ ما با حذف موافقیم اما باید عادلانه باشد.
 
سخنگوی دولت تصریح کرد: مجلس در این زمینه تنها نگوید ثروتمندان را حذف کنید بلکه بگوید چه کسی را حذف کنید و ما اطاعت می کنیم.
 
وی ادامه داد: افتخار دولت اجرای قانون و احترام به قانون است اما ما می گوییم شناسایی کاملی نداریم اگر مجلس دارد به ما لیست دهد و مطمئن باشند ما به دستور مجلس عمل می کنیم اما حرف کلی زدن مشکلی را حل نمی کند.
 
150میلیارد تومان به راه های استان های شمالی اختصاص یافت
 
نوبخت در ادامه این نشست گفت: در جلسه امروز هیات دولت قرار شد 150 میلیارد تومان برای تکمیل قسمت هایی از جاده هراز ، فیروزکوه و آزاد راه رشت- قزوین که باقی مانده است، اختصاص یابد.
 
وی اظهار داشت: همچنین در جلسه امروز هیات دولت قرار شد 15 میلیارد تومان برای مقابله با سیل و مشکلات ناشی از حوادث غیرمترقبه به استان گلستان اختصاص یابد.
 
سخنگوی دولت با یادآوری این که در جلسه امروز هیات دولت، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از اجرای طرح تحول سلامت ارایه کرد، تصریح کرد: با توجه به اهمیت این موضوع هیات وزیران، هم از محل منابع هدفمندی یارانه ها و هم از منابع بودجه ای برای اجرای طرح تحول به ویژه در خصوص بهداشت و درمان کشور، در لایحه بودجه بیش از 52 هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده است.
 
نوبخت تصریح کرد: این بودجه نسبت به سال جاری 44 درصد رشد داشته است.
 
وی توضیح داد: با توجه به بودجه 224 هزار میلیارد تومانی که تقدیم مجلس شد و در کمیسیون تلفیق 207 هزار میلیارد تومان تصویب شد، بیش از 52 هزار میلیارد تومان معادل یک پنجم سهم بهداشت و درمان است.
 
سخنگوی دولت با بیان این که بیشترین سهم در بودجه سال آینده مربوط به بهداشت و درمان است، خاطرنشان کرد: این موضوع نشان دهنده نگاه دولت به سلامت جامعه است.
 
نوبخت همچنین گفت: هیات دولت با توجه به نزدیک شدن تعطیلات نوروز و ضرورت آماده شدن راه های مواصلاتی به سمت استان های شمالی، 150 میلیارد تومان به این موضوع اختصاص داد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح مصوبات شورای عالی اداری پرداخت و اظهار داشت: در این شورا در جهت انتقال سازمان فضایی کشور و اهمیتی که فعالیت های فضایی برای نظام جمهوری اسلامی ایران دارد دولت مصوبه ای که در شورای عالی اداری سال 89 تصویب شده بود را لغو کرد.
 
وی یادآور شد: در مصوبه گذشته سازمان فضایی کشور که از سازمان های تابعه وزارت ارتباطات بود به نهاد ریاست جمهوری منتقل شد.
 
وی خاطر نشان کرد: برای سازمان فضایی کشور بعد از جابجایی جایگاه مناسبی در نظر گرفته نشد و در نهاد ریاست جمهوری که نهادی اداری است قرار گرفت.
 
سخنگوی دولت تصریح کرد: در حالی که این سازمان باید به پیشرفت های فضایی که اقتدار نظام است و با عنایت به تخصصی بودن موضوع و اعتبارات متناسبی که در وزارت ارتباطات وجود دارد به جایگاه اصلی خود منتقل می شد که به این ترتیب این سازمان به وزارت ارتباطات منتقل شد.
 
نوبخت یادآور شد: شورای عالی اداری این سازمان را به نهاد ریاست جمهوری منتقل کرده بود، زمانی یک سازمان بعد از انتقال در حد یک معاونت در جایگاه سازمانی دیده می شود یا به آن اهمیت داده می شود که در ارتباط با سازمان فضایی این اتفاق نیافتاد.
 
 رییس جمهوری جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ترک نکرد

 
وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با حواشی جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و این که رییس جمهوری آن جلسه را ترک کرده است، گفت: من در آن جلسه حضور داشتم و با صراحت می گویم قطعا این که گفته می شود رییس جمهوری جلسه را ترک کرده دروغ است.
 
وی ادامه داد: در ابتدای جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی همواره اخبار و رویدادها مطرح می شود اما این که چنین حرفی مبنا باشد تا رییس جمهوری جلسه را ترک کند حرف بی مبنایی است.
 
سخنگوی دولت درباره نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی اظهارداشت: این نامه، نامه ای تاریخی و قابل مباهات بود و ایشان به نکته مهمی در این مقطع اشاره فرمودند که اسلام به جای این که از مسلمانان بشناسید از مستندات اسلام یعنی قرآن شناسایی کنید و این بسیار هدایت درستی بود و ان شاءالله قرآن و متون اصلی را بخوانند، می فهمند که داعش و گروه های تروریستی هیچ ارتباطی با اسلام ندارند بلکه ضد اسلام هستند.
 
نوبخت در مورد کارت زرد مجلس به وزیر آموزش و پرورش نیز گفت: رویه ای در مجلس وجود دارد و تعداد سوالات زیاد است؛ مثلا از آقای فانی سوال شده است که چرا 50 هزار مربی پیش دبستانی را استخدام نکرده است و این در حالی است که آموزش و پرورش در حال حاضر 50 هزار نیروی مازاد دارد و برای پرداخت حقوق کارکنان خود مازاد بر سقف این وزارتخانه منابع اختصاص می یابد.
 
وی همچنین در مورد سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر این که هنوز 23 نفر از دانشجویان محروم از ادامه تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: در صورتی که برنامه سفر استانی رییس جمهوری به اصفهان در روز چهارشنبه هفته آینده نباشد به همراه وزیر علوم در نشست خبری هفته آینده حضور می یابیم و تا به این سوال پاسخ دهند.
 
سخنگوی دولت در مورد اظهارات برخی نمایندگان مجلس مطالبی منتشر کرده اند که یکی از مسوولان نهاد ریاست جمهوری تابعیت دوگانه دارد که این مساله 100درصد کذب است و هیچ کس نه گرین کارت و نه تابعیت دوگانه دارد.
 
نوبخت، تابعیت دوگانه مدیر عامل شرکت ملی نفت را موضوع طرح شده جدیدی عنوان کرد و گفت: تغییر وزیر دادگستری نیز که مطرح شده است صحت ندارد.
 
سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی دیگر در مورد هجمه هایی هک علیه دولت مطرح می شود، اظهار داشت: شاید اصالت وهویت و ماموریت جریان های سیاسی رغیب این باشد که این اقدامات صورت بگیرد اما باید نسبت به یکدیگر انصاف داشته باشیم.
 
وی ادامه داد: اتهام افکنی به خدمت گذاران فعلی دولت کار درستی نیست؛ یک سوال مطرح می شود و تا مدت ها آن فرد زیر سوال است؛ با این حال دولت مصمم به خدمت رسانی به مردم است.
 
سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که معاون اول رییس جمهوری اعلام کرده است که فرآورده های نفتی وارداتی بی کیفیت است ، گفت: این صحبت را نشنیده ام و از وی سوال خواهم کرد اما از نظر ما اگر فرآورده ای کیفیت نداشته باشد حتما از آن جلوگیری می شود.
 
وی در مورد عیدی کارکنان دولت خاطر نشان کرد: قطعا میزان آن از سال گذشته بیشتر است اما مقدار دقیق آن بعد از تصویب اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار