رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و قرقیزستان در دیدار با معاون نخست وزیر این کشور با بیان اینکه ایجاد ساز وکار های مناسب و فعال نمودن کمیسیون مشترک اقتصادی به ارتقاءسطح مناسبات فیمابین شتاب بیشتری ببخشد، گفت: گروه دوستی پارلمانی ایران و قرقیزستان آمادگی لازم جهت کمک به تحکیم و تقویت روابط دوستانه را دارد.

آمادگی مجلس جهت کمک به تقویت روابط دوستانه ایران و قرقیزستان
به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، علی کائیدی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و قرقیزستان و هیات همراه روزگذشته ( سه شنبه 7 بهمن)  با خانم « نیازعلی آوا » معاون نخست وزیر قرقیزستان دیدار و گفت و گو کرد.
 
کائیدی درابتدای این دیدار با اشاره  به جایگاه گروه های دوستی در پارلمان ها  و نقش آنها  درتسهیل مراودات دولت ها، گفت: گروه دوستی پارلمانی ایران و قرقیزستان آمادگی لازم جهت کمک به تحکیم و تقویت روابط دوستانه جمهوری اسلامی ایران و قرقیزستان را دارد.
 
وی در ادامه این دیدار ضمن اشاره به لزوم تبادل تجربیات دو کشور در زمینه های مختلف جهت تسریع  درروند  همکاری های دو کشور، افزود:  پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران درزمینه های اجتماعی و خدمات عمومی ازجمله  مبارزه با فقر، آموزش های فنی و حرفه ای، تامین اجتماعی و توسعه شبکه بهداشت  ودرمان و سایر زمینه های علمی ظرفیت های زیادی  برای همکاری و انتقال تجریبات موجود پیش روی دو کشور است.
 
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و قرقیزستان در پایان این دیدار با اشاره به لزوم مساعدت مقامات دو کشور جهت توسعه روابط اقتصادی  و تجاری ایران و قرقیزستان، تصریح کرد: مقامات و مسئولان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قرقیزستان باید ازطریق  ایجاد سازوکار های مناسب  و فعال نمودن کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور به ارتقاءسطح مناسبات فیمابین شتاب بیشتری ببخشند.
 
خانم نیازعلی آوا معاون نخست وزیر قرقیزستان نیزبا اشاره به اشتراکات دینی جمهوری اسلامی ایران و قرقیزستان، گفت: دو کشورمسلمان ایران  و قرقیزستان می توانند با همکاری درسازمان های منطقه ای ازجمله سازمان همکاری اسلامی علاوه بر ارتقاء سطح روابط دوجانبه به تقویت و تحکیم پیوندهای دینی دو کشورکمک کنند.
 
معاون نخست وزیر قرقیزستان در پایان این دیدار با اشاره به ظرفیت های قرقیزستان در بخش اقتصادی و تجاری جهت ارتقاءهمکاری های فیمابین، افزود: انرژی، آموزش نیروی انسانی، انتقال تجربیات درزمینه کشاورزی ، عرصه های مستعدی برای توسعه همکاری های فیمابین می باشد که باید دردیدار ها و رایزنی های مقامات دو کشور باایجاد یک چهارچوب و برنامه کاری منظم از آنها استفاده مناسب به عمل آورد.
 
لازم به یادآوری است دراین دیدار آقایان ایرج عبدی، محمدرضا  امیری کهنوج و ناصر عاشوری قلعه رودخانی نیز رئیس گروه دوستی پارلمانی  ایران و قرقیزستان راهمراهی کردند.
 
انتهای پیام/ 

برچسب ها: ایران ، قرقیزستان ، معاون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار