نشست چهارجانبه معاونان وزیر خارجه ایران و نمایندگان سه کشور اروپایی پیش از ظهر فردا (پنجشنبه) در استانبول برگزار می‌شود.

نشست چهارجانبه ایران و سه کشور اروپایی در استانبول/ تیم مذاکره کننده ایرانی بامداد پنجشنبه مسافر ترکیهبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، ب نشست چهارجانبه معاونان وزیر خارجه ایران و نمایندگان سه کشور اروپایی پیش از ظهر فردا (پنجشنبه) در استانبول برگزار می‌شود.
 
تیم مذاکره کننده هسته‌ای به سرپرستی سیدعباس عراقچی بدین منظور بامداد فردا (پنجشنبه) راهی استانبول می‌شود.
 
قرار است هلگا اشمیت معاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این رایزنی‌ها حضور داشته باشد.
 
همچنین مرضیه افخم سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون اینکه آیا احتمال رسیدن به توافق تا پیروزی انقلاب وجود دارد اظهار داشت: فردا معاونین وزیر امورخارجه کشورمان با معاونین کشورهای اروپایی در استانبول دیدار می‌کنند و این گفتگوها یک روزه خواهد بود.  
 
وی افزود: احتمالا در این گفتگوها مذاکراتی جمعی و جداگانه نیز صورت گیرد، روز گذشته وزیرامورخارجه کشورمان نیز تأکید کردند که می‌خواهیم هرچه سریعتر به توافق برسیم اما نه به هر قیمتی و در همین راستا از هر فرصتی استفاده می‌کنیم و همانطور که شاهد بودیم مذاکرات فشرده‌ای طی یک ماه گذشته برگزار شد و امکان بررسی روندها برای رسیدن به توافق صورت گرفته است.  
 
افخم تأکید کرد: در همین راستا گروه‌های کارشناسی فعال هستند و تیم مذاکره کننده پیشنهادات و ابتکاراتی را هم ارائه کرده است و امیدواریم طرف‌های مذاکراتی به پیشنهادات ایران توجه کنند و اکنون در مسیری هستیم که امیدواریم تفاهم و توافق سیاسی حاصل شود در عین حال باید بگویم که مذاکرات سخت فشرده و پیچیده‌ای در جریان است و هنوز نیازمند گفتگو هستیم.
 
وی ادامه داد: چارچوب‌های اصلی تنظیم شده و اکنون وارد جزئیات شده‌ایم و لازم است طرف‌ها با اراده و حسن نیت بیشتر در مذاکرات حاضر شوند. 

شایان ذکر است؛ وزرای خارجه ایران و آمریکا قرار است در کنفرانس امنیتی مونیخ پیرامون گفتگوهای هسته‌ای دیدار و گفتگو کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار