سیستان و بلوچستان؛

رشد علم در سیستان و بلوچستان ثمره انقلاب است

رئیس دانشگاه زابل گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توسعه علمی در سیستان و بلوچستان شتاب چشمگیری داشت و امروز پیشرفت در حوزه دانشگاهی استان کاملا مشهود است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان؛اوکاتی صادق با بیان اینکه دانشگاه سیستان و بلوچستان در سال 55 و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با یک رشته تحصیلی و بدون ساختمان تاسیس شد،افزود: همچنین قبل از انقلاب هیچ مرکز دانشگاهی در سیستان نبوده که به برکت انقلاب اسلامی 6 دانشگاه در منطقه سیستان تاسیس شده است.

وی خاطرنشان کرد:در حال حاضر شاهدیم دانشگاه‌هایی در استان سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت هستند که جز دانشگاه‌های بزرگ کشور محسوب می شوند، دانشگاه سیستان و بلوچستان که از نظر جمعیت دومین دانشگاه پرجمعیت کشور محسوب می شود یا دانشگاه زابل که از نظر توسعه شانه به شانه دانشگاه سیستان و بلوچستان به سمت جلو حرکت می کند.

اوکاتی گفت: دانشگاه چابهار یکی از منحصربه فرد ترین دانشگاه در خاورمیانه محسوب می شود، زیرا در این دانشگاه انواع آموزش‌های دریایی و دریانوردی ارائه می شود که در منطقه خاورمیانه دانشگاهی با این وسعت علمی نداریم، دانشگاه ایرانشهر نیز دانشگاه موفقی بوده است که آینده ای بسیار روشن در آینده خواهد داشت دانشگاه‌های سراوان و خاش نیز بازوی علمی قدرتمندی در استان هستند و اینها از دستاوردهای نظام اسلامی است.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: رشد ، علم ، ثمره ، انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.