بیرجند؛

طراحی و استفاده از سه ردیاب خورشیدی در نیروگاه فتوولتائیک دانشگاه بیرجند

سه ردیاب خورشیدی با طراحی بومی در نیروگاه فتوولتائیک دانشگاه بیرجند اختراع و مورد استفاده قرار گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛  سه ردیاب خورشیدی با طراحی بومی در نیروگاه فتوولتائیک دانشگاه بیرجند اختراع و مورد استفاده قرار گرفت.

رئیس دانشگاه این ردیابها کاملا بومی بوده و توسط اعضای هیئت علمی و دانشجویان این دانشگاه ساخته و نصب که هر ردیاب با پایه های سه کیلوواتی وارد مدار شده است.

خلیلی با بیان اینکه نیروگاه فتوولتائیک دانشگاه تاکنون با 5 پایه ثابت 15 کیلوواتی که تنظیم آنها زمستانی و تابستانی بوده برق تولید می نموده است افزود : تاکنون 65 مگاوات ساعت انرژی برق وارد شبکه برق دانشگاه شده و مورد استفاده قرار گرفته که با ورود این ردیابها نیروگاه فتوولتائیک 24 کیلوواتی می شود.

رئیس دانشگاه بیرجندهمچنین گفت: با قرارگیری این ردیابها 50 تا 60 درصد تولید برق بالاتر خواهد رفت ضمن اینکه راندمان نیز افزایش می یابد.

 خلیلی با بیان اینکه ساخت ردیابهای خورشیدی باعث افزایش 25 تا 30 درصدی راندمان تولید برق می شود افزود : این ردیابهای سه کیلوواتی هرکدام فضای 25 مترمربعی اشغال نموده به صورتی که خورشید را دنبال می کند تا نور آن به صورت عمود به پنل ها تابیده شود که این حالت بهترین وضعیت برای جذب حداکثری نور خورشید و افزایش راندمان آن است.

وی با بیان اینکه ردیابهای خورشیدی که استفاده می شود خارجی بوده و اندازه آن کوچکتر از این ردیابهاست افزود : از لحاظ ساختاری نیز این ردیابها با بقیه ردیابهای خورشیدی متفاوت بوده و کاملا طراحی داخلی دارد.

این نیروگاه دو سال پیش با کمک 200 میلیون تومانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تولید 20 کیلووات برق راه اندازی شده که در حال حاضر ظرفیت تولید برق این نیروگاه به 24 کیلووات افزایش خواهد یافت .

انتهای پیام/ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.