قنادباشی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

مردم مصر درصدد احیای انقلاب/ همسویی دولت السیسی با رژیم دیکتاتور سابق

یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: اکنون مردم مصر با تجربه بهتری دست به اعتراض می‌زنند و درصدد احیای انقلاب خود هستند.

شرایط نظامی در مصر اقلاب را از خیابان به کوچه‌ها کشانده است"جعفر قنادباشی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه در تحلیل انقلاب‌ها در شمال آفریقا دو تعبیر وجود دارد اظهار داشت: برخی معتقدند که این انقلاب‌ها در کوتاه مدت مصادره شده‌اند.

وی ادامه داد: این مصادره به این معنی است که  این انقلاب‌ها شکست خورده‌اند اما تعبیر دوم این است که این انقلاب‌ها مصادره شده اما بیداری اسلامی در آن‌‌ها متوقف نشده است.
 
این کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: در این انقلاب‌ها موانعی وجود دارد که قابل رفع است و مردم با توجه به بیداری که دارند در صدد برکناری موانع برخواهند آمد.  
 
قنادباشی افزود: امروزه اسلام‌گرایی به دلیل وجود تکفیری‌ها ضربه‌هایی را متحمل شده و چهره‌ایی خشن از آن ارائه شده است. همچنین باید توجه داشت در مصر شرایط با عراق، لیبی، تونس متفاوت است.  
 
وی اضافه کرد: در مصر گروه‌های تکفیری اندک هستند و شرایط این کشور به شرایط قبل از انقلاب بازگشته است و دولت کنونی با آزاد کردن مبارک(دیکتاتور سابق مصر) و پسرانش نشان داد که سیاست‌های این رژیم با رژیم قبلی همسو است.
 
این کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: مردم مصر اکنون شرایطی سخت‌تر از دوران مبارک را تحمل می‌کنند چرا که در قانون این کشور به طور ویژه‌ امتیازاتی برای نظامیان در نظر گرفته شده است که این موضوع در تاریخ قانون کشورها بی‌سابقه است.  
 
قنادباشی در پایان خاطر نشان کرد: اکنون مردم این کشور با تجربه بهتری دست به اعتراض می‌زنند و درصدد احیای انقلاب خود هستند و می‌بینیم که انقلاب مصر از خیابان‌ها به کوچه‌ها انتقال پیدا کرده است که دلیل آن شرایط نظامی حاکم در این کشور است.  

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار