زنجان؛برای اولین بار در کشور

انتخاب استان زنجان به عنوان پایلوت طرح سفیران انفال در کشور

تشکیل کار گروه انفال با هدف ترویج فرهنگ حفظ منابع طبیعی برای اولین بار در کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛جلسه کارگروه انفال اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، با حضور مسئول امور استان های نمایندگی ولی فقیه وزارت جهاد کشاورزی، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی استان در محل سالن ترویج منابع طبیعی استان برگزار شد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی استان در استان در این جلسه با اشاره به آیه «یسئلونک ان الانفال» درباره فعالیت ها و شاخص های این کارگروه گفت : این کارگروه برای اولین بار در کشور به میزبانی استان اجرا می شود که برای ایجاد تعامل بین مردم و اداره کل طرح مبلغان انفال جزو طرح های موفق فرهنگی استان بوده است.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به بازتاب موثر فعالیت های این کار گروه در چند ماهه اجرایی،بر لزوم اشاعه فعالیت ها و برنامه ها تاکید کرد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، نیز در این جلسه ضمن تشریح برنامه های این کارگروه گزارشی در مورد طرح سفیران انفال بیان کرد و گفت: اعزام مبلغان به روستاهایی با هدف ترویج فرهنگ حفظ و صیانت از منابع طبیعی به عنوان نعمت خدادادی جزو اهداف در این طرح بوده است.

اسکندری، سفیران را واسط بین ملت و دولت بیان کرد و افزود: به امید خداوند مشکلات مردم رو به کاهش و حل شدن است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در منابع طبیعی استان  هم  با تاکید بر علاقمندی سفیران انفال به طبیعت و منابع خدادادی عنوان کرد: این عامل موجب شده تا در راستای ترویج این فرهنگ دینی قدم بردارند.

حجت الاسلام رحیمی نیا افزود :دورهای تخصصی احکام انفال برای سفیران با هدف بیان قوانین و مقررات منابع طبیعی توسط معاونان اداره کل برگزار می شود.

وی ادامه داد: فرهنگ سازی در حفظ منابع طبیعی هدف از تشکیل این کار گروه است و امید داریم درخواست کمک و یاری جهت اجرای هرچه بهتر این طرح با تامین منابع مالی چشمگیرتر باشد.

مسئول امور استانهای نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی نیز ضمن تقدیر از اقدامات انجام گرفته، با اشاره به نزدیکی ایام الله دهه مبارکه فجر گفت: مردم سرمایه و ولی نعمت این نظام و پشتیبان این نظام اند.

حجت الاسلام ایمانی تبار درباره تشکیل این کارگروه بیان کرد: تشکیل کار گروه را در راستای حفظ حیات منابع طبیعی امری لازم و ضروری بوده است.

گفتنی است ؛در این جلسه قرار شد، کلیه گزارشات دسته بندی و به نماینده مقام معظم رهبری در وزارت جهاد کشاورزی جهت مطالعه و اجرایی شدن طرح شود و همچنین ارسال نامه همراه طرح و گزارش به نماینده مقام معظم رهبری جهت درخواست بودجه اختصاصی و نیز برگزاری کلاس عقیدتی و فرهنگی برای یگان حفاظت منابع طبیعی در دستور کار قرار گرفت.



انتهای پیام/ش
برچسب ها: زنجان ، پایلوت ، طرح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.