در آستانه اعلام حکم کمیته انضباطی دیدار منصوری-حفاری

عدالت را برای تیم های مدعی رعایت کنید / هواداران منصوری محروم نشوند!

با توجه به میزبانی تیم منصور یاز سه مدعی اصلی قهرمانی، انتظار می رود رای کمیته انضباطی به گونه ای باشد که تیم خاصی از آن بهره نبرد و هر چهار تیم مدعی در شرایط برابر برای قهرمانی رقابت کنند.

عدالت را برای تیم های مدعی رعایت کنید / هواداران منصوری محروم نشوند!به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، دیدار تیم های شهید منصوری قرچک و حفاری اهواز در هفته نوزدهم لیگ برتر فوتسال ایران با حواشی خاصی همراه بود که سرانجام منجر به نیمه تمام ماندن بازی شد.
 
در این دیدار حفاری‌ها با ادعای نبود امنیت در سالن مسابقه به دلیل ورود یکی از لیدرهای منصوری به درون زمین، بازی را در دقیقه پایانی ترک کردند تا بازی نیمه تمام مانده و دو تیم منتظر اعلام نتیجه کمیته انضباطی باشند. هر چندنتیجه این دیدار به احتمال فراوان و با یادآوری تجربه های مشابه، سه بر صفر به سود منصوری اعلام خواهد شد اما جریمه تیم میزبان هم می تواند در آینده لیگ تعیین کنند باشد که با توجه به شرایط حساس مسابقات انتظار می رود تصمیم درستی در این رابطه اتخاذ شود.
 
اتفاقات این هفته قرچک، در لیگ چهاردهم و در دیدار تیم های منصوری و شهرداری ساوه هم تکرار شد که در نیمه اول و در حالی که شهرداری ساوه با نتیجه ۲-۱ از منصوری پیش بود، به دلیل ضربه ای که مامور انتظامی سالن به احسان زحمتکش بازیکن وقت شهرداری ساوه وارد کرد، عقابی تیم خود را از زمین بیرون کشیده و بازی نیمه تمام ماند و نتیجه بازی سه بر صفر به سود میزبان اعلام شد.
 
در این دیدار هم با توجه به اینکه ناظر بازی تاکید به ادامه مسابقه داشته به نظر می رسد نتیجه ۳-۰ به سود منصوری برای آن اعلام شود اما با توجه به تخلف تماشاگران منتصب به منصوری این احتمال وجود دارد که این تیم چند هفته ای از حضور تماشاگران در ورزشگاه خانگی اش محروم باشد. رایی که در ظاهر برای تنبیه تیم منصوری در نظر گرفته می شود اما اگر با دقت به قضیه توجه شود مشخص خواهد شد که با توجه به سه میزبانی منصوری در سه هفته پایانی مقابل سه تیم مدعی قهرمانی ممکن شرایط نابرابری را برای تیم های مدعی رقم بزند.
 
تیم منصوری در ادامه مسابقات در خانه به ترتیب باید مقابل تیم های گیتی پسند اصفهان، مس سونگون و تاسیسات دریایی تهران قرار بگیرد. در حالی که بازی آخر خانگی آنها نیز با حضور تماشاگران در برابر تیم حفاری مدعی دیگر قهرمانی صورت گرفته است، محروم شدن منصوری ها از یک جلسه میزبانی تنها به سود تیم اصفهانی گیتی پسند بوده و در صورت دو جلسه محرومیت ، این حکم تنها به ضرر تیم های تاسیسات و حفاری خواهد بود که با حضور تماشاگران منصوری باید با آنها بجنگند.
 
هرچند بی اخلاقی در هر ورزشگاهی و به هر نوعی ناپسند بوده و آن را محکوم می‌کنیم اما از مسئولان تصمیم گیرنده انتظار می رود که با در نظر گرفتن مصلحت و در راستای برقراری شرایط یکسان برای تیم های مختلف رای صادر کنند. بهتر است بار دیگر به یادآوری گذشته بپردازیم و از مسائلی که در گذشته از آن نتیجه منفی گرفته ایم دوری کنیم.
 
به یاد می آوریم در هفته بیست و چهارم لیگ ۹۰ تیم گیتی پسند در حضور تماشاگرانش تیم منصوری قرچک را که رقیب اصلی اش برای قهرمانی بود با نتیجه ۵-۲ شکست داد. عباس ترابیان رییس وقت کمیته فوتسال در پایان  این بازی در مصاحبه ای با پرطمطراق خواندن برنامه گیتی پسندی ها برای آسیب رساندن به منصوری ها، گزارشی را تقدیم کمیته انضباطی کرد که بر اساس آن تیم اصفهانی از حضور تماشاگرانش محروم شد. اما به فاصله دو روز از ابلاغ حکم، این رای وتو شد تا در هفته پایانی تیم گیتی پسند در برابر تماشاگرانش بازی کند که البته منجر به اتفاقات ناپسند تبانی شد.
 
حالا که به نوعی دیگر تاریخ تکرار شده و رای کمیته انضباطی می تواند در تعیین تیم قهرمان تاثیرگذار باشد، امیدواریم تصمیمی اتخاذ شود که نیاز به تغییر آن نباشد. چرا که پیش بینی می شود بدون تماشاگر شدن بازی منصوری با گیتی پسند می تواند به اعتراض تیم های مس سونگون و تاسیسات دریایی منجر شود. لذا می توان برای تنبیه تیم منصوری قرچک از ابزارهای دیگر انضباطی نظیر جریمه نقدی استفاده کرد.


انتهای پیام/
برچسب ها: منصوری ، محروم ، انظباطی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار