رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

موسسات اعزام دانشجو به خارج غربال شوند/دانشجو به هر موسسه‌ای اعتماد نکند

زاهدی گفت: مدت‌هاست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پیگیر بررسی وضعیت موسسات اعزام دانشجو به خارج است و خواستار همکاری همه جانبه وزارت علوم در روند بررسی این موسسات هستیم.

محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:مدت‌هاست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پیگیر مشکلات موجود در موسسات اعزام به خارج دانشجویان شده است و دغدغه جدی در خصوص وضعیت فرهنگی و اجتماعی این جوانان در کشورهای دیگر دارد.

وی گفت: ما بارها از وزارت علوم خواسته‌ایم اسامی موسسات غیر مجاز و حتی موسسات مجازی که تخلف داشته‌اند عنوان شود تا بتوان امنیت بیشتری برای جوانان این مرز و بوم فراهم ساخت.

وی افزود: مشکلات این دانشجویان شامل مسائل علمی، فرهنگی، اجتماعی و حتی مالی می‌شود و لازم است جوانان دانشجو جویای تحصیل در کشورهای دیگر قبل از اعزام خود استاندارد بودن کشور مقصد را و مجوزهای لازم از سوی وزارت علوم و وزارت بهداشت را بررسی نمایند.

وی با بیان اینکه رایزن‌های فرهنگی و اجتماعی باید از دانشجویان حمایت کنند خاطرنشان کرد: رایزن‌های ایران باید رابطه تنگاتنگ و مداومی با دانشجویان داشته باشند و دانشجویان را در کشورهای دیگر تنها نگذارند.



 انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار