سخنگوی شورای روابط اسلامی _ آمریکایی در اظهاراتی بر نقش اقدامات و سیاست گذاری های اف بی آی در ایجاد و تقویت تروریسم بین المللی اشاره کرد .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ کوری سیلور ، سخنگوی شورای روابط اسلامی _ آمریکایی در واکنش به انتشار فیلمی مستند با عنوان " ترور " اظهار داشت : این فیلم نیز نشان می دهد که اقدام ماموران " اف بی آی " در استخدام جاسوس و خبرچین نه تنها موجب توقف فعالیت تروریست ها نمی شود بلکه موجب گرایش افراد بیشتری به عضویت در این گروه ها نیز می شود .

وی افزود : قوانین قضایی ایالات متحده باید دارای احکامی به منظور مجازات افرادی باشد که از طریق استخدام جاسوس و خبرچین کشورهای مسلمان را هدف قرار داده و همچنین باعث پیدایش گروه های مخالف و تروریستی می شوند . باید شاخصی برای انجام فعالیت های غیرقانونی وجود داشته باشد ؛ اف بی آی و ماموران آن باید مورد اجرای این مجازات ها قرار بگیرد . بدیهی است که دولت نیز نباید خود را درگیر تسکیل گروه های تروریستی ای نماید که با استفاده از استخدام جاسوس جوامع مردمی در کشورهای مسلمان را هدف قرار داده است . 

سیلور در مصاحبه با " اسپوتنیک " تصریح کرد : استفاده از خبرچین برای دست یابی به نقشه های تروریستی پدیده ای است که مدتهای طولانی مورد استفاده قرار گرفته است . اما از زمان ظهور تروریست های تکفیری _ بعثی داعش این روند سرعت بیشتری داشته است . تمرکز اصلی این نوع نظارت در میان جوامع مسلمانان آمریکا بیش از سایر مناطق است .

در سال 2008 ، اف بی ای مسئولیت بازرسی و نظارت بر ایمیل های خصوصی افراد خارجی ساکن آمریکا را که NSA از طریق برنامه جاسوسی " پریزم " جمع آوری کرده بود را بر عهده گرفت . ابتکار عملی که اخیرا کاخ سفید برای مبارزه با گروه های تروریستی در دستور کار دارد باید شامل توقف این نوع فعالیت های " اف بی آی " نیز شود . 








انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار